registrera hemsidenamn

oz_joj

Trådstartare
Är det någon som vet hur man går tillväga för att registrera ett hemsidenamn, tex om jag vill ha mitt.namn.se, hur får jag det? Vem betalar man till och var registerar man? Blir mycket tacksam över hjälp med detta då jag vill skapa en egen och enklare adress till min hemsida.
 
Jag har precis skaffat mig egen domän.
http://www.bengall.se

Lämpligast är att ta kontakt med något webhotell. Det gjorde jag. Klart på 2 dagar.

Normalt brukar man få webutrymme på ca. 5-10 Mb av Internetleverantören, men dom brukar inte acceptera "egna" domännamn.
 
De stora och bra hotellen erbjuder tjänster både med och utan utrymme. Jag använder mig själv av Loopia, eftersom deras servrar tar backup dygnet runt och man därför inte krashar så mycket. De erbjuder också att bara registrera domän som länkas till sitt eget utrymme.

Gå in på www.nic-se.se vilka är de som sköter .se domänerna. Där finns listor till olika ställen att registrera sig på.
 

Liknande trådar

Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
392
Senast: sjoberga
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
1 043
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp