registrera hemsidenamn

oz_joj

Trådstartare
Är det någon som vet hur man går tillväga för att registrera ett hemsidenamn, tex om jag vill ha mitt.namn.se, hur får jag det? Vem betalar man till och var registerar man? Blir mycket tacksam över hjälp med detta då jag vill skapa en egen och enklare adress till min hemsida.

Jag har precis skaffat mig egen domän.
http://www.bengall.se

Lämpligast är att ta kontakt med något webhotell. Det gjorde jag. Klart på 2 dagar.

Normalt brukar man få webutrymme på ca. 5-10 Mb av Internetleverantören, men dom brukar inte acceptera "egna" domännamn.

De stora och bra hotellen erbjuder tjänster både med och utan utrymme. Jag använder mig själv av Loopia, eftersom deras servrar tar backup dygnet runt och man därför inte krashar så mycket. De erbjuder också att bara registrera domän som länkas till sitt eget utrymme.

Gå in på www.nic-se.se vilka är de som sköter .se domänerna. Där finns listor till olika ställen att registrera sig på.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 119
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 887
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 495
Senast: Rie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar