registerings bevis stamtavla?

saffran

Trådstartare
ska gå kurs måste ha pappaer på att han är han!, min hund är registerad i jordbruksverket, men vad ska man ha för papper med sig som bevisar att han är han! en blandras utan papper ej stamtavla? har vet intyg från när jag köpte han men fattar inte riktigt vad jag ska ha med mig!??:confused:
 
Sv: registerings bevis stamtavla?

När jag gick med min blandras så tog jag med vaccinations intyget, det räckte sa de...
Kanske gör det de för dig med?:)
 
Sv: registerings bevis stamtavla?

ska gå kurs måste ha pappaer på att han är han!, min hund är registerad i jordbruksverket, men vad ska man ha för papper med sig som bevisar att han är han! en blandras utan papper ej stamtavla? har vet intyg från när jag köpte han men fattar inte riktigt vad jag ska ha med mig!??:confused:

Se till att få ett papper från jordbruksverket som visar att han är registrerad där. Chip eller tatuering visar att det är samma hund som på pappret.
 
Sv: registerings bevis stamtavla?

jag har ju ett papper från jordbruksverket,där det står mitt namn hundensnamn, hans chipnr och ras! hoppas det räcker! fast det står faktura länst upp på det, men har ej fått något annat!

man var tvungen att ha bevis på hunden så som stamtavla eller likanade, för att få vara med på kursen genom brukshundsklubben hos oss!

tack för all hjälp!!

självklart är han vaccinerad.
 
Sv: registerings bevis stamtavla?

han är idmärkt o reg i jordbruksverket det är beviset...
 
Sv: registerings bevis stamtavla?

har du fått något nytt papper på att du reggat din hund eller funkar faktura pappret man betalar ju i efterskott så man får inget nytt papper, eller ska man beställa det???:crazy:
 
Sv: registerings bevis stamtavla?

jag har ju ett papper från jordbruksverket,där det står mitt namn hundensnamn, hans chipnr och ras! hoppas det räcker! fast det står faktura länst upp på det, men har ej fått något annat!

man var tvungen att ha bevis på hunden så som stamtavla eller likanade, för att få vara med på kursen genom brukshundsklubben hos oss!

tack för all hjälp!!

självklart är han vaccinerad.


Har du verkligen fattat rätt när du pratat med dom? Tycker det verkar väldigt konstigt att de kräver bevis på vad det är för hund du går med.
 
Sv: registerings bevis stamtavla?

japp fråga 2 gånger och det var nya regler! ska gå en privat kurs i april men den lille :devil: behöver en kurs nu och jag oxå!! men tyckte det var jätte konstigt! fast dom är lite anti blandraser på den bhk. men man lär sig alltid något!
 
Sv: registerings bevis stamtavla?

Som jag fattade det när jag som hastigast läste nyhetsbladet från min BHK så är det nya regler på att alla hundar som ska gå kurs ska vara reggade (spårningsbara). Det gäller såväl renrasiga som blandraser.
 
Sv: registerings bevis stamtavla?

det låter ju troligt faktist, hon jag prata med var nog bara lite klumpig med vad hon sa och hur hon sa det!:crazy:

är jätte bra att dom ska vara reggade tycker jag förövrigt! och nu vet jag förhoppninsviss vad jag ska ha för papper med mig!:idea:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 793
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 176
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp