Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min mage klarar inte heller järntabletterna. Drack blutsaft istället när jag var gravid, superäckligt men magen ballar i alla fall inte ur. Så testa det istället!Jag har lämnat blod regelbundet de senaste åtta åren Är även med i Tobiasregistret.
Har aldrig märkt av något konstigt eller annorlunda efter blodgivning.
Min mage avskyr dock järntabletterna och det har hänt att jag slarvat med att ta alla, med något låga blodvärden som följd
Va får man ostmacka Ännu mer ågren för att jag inte kan ge.Vilka bli blodgivare när jag var liten. Mamma var blodgivare och det ville jag ju också bil så jag också kunde få en så fin nyckelring och bli bjuden på ostmacka efter givit blod.
Nu har jag aldrig fått ge pga dåligt HB värde.
På 80 talet och början på 90talet där mamma var blodgivare bjöd dom på ostmackor.Va får man ostmacka Ännu mer ågren för att jag inte kan ge.
Lyx! Jag älskade också ostmacka, särskilt de där gjorda på ljus fralla med en liten paprika stav på som gick att köpa på typ sjukhuscaféer innan allt blev pressbyrå odyl.På 80 talet och början på 90talet där mamma var blodgivare bjöd dom på ostmackor.
Älskade ostmackor när jag var barn.
Jag tycker blutsaft är jättegottMin mage klarar inte heller järntabletterna. Drack blutsaft istället när jag var gravid, superäckligt men magen ballar i alla fall inte ur. Så testa det istället!
Ang. Tobiasregistret: står att man ska vara "frisk" men innebär det att exakt alla sjukdomar är uteslutande? I mitt fall är det främst hypotyreos jag funderar över.
Testade igen nu, sist kom jag aldrig förbi frågan om man var frisk men nu klickade jag ja där och i ett senare steg om mediciner kunde man välja medicin för hypotyreos och kom ändå vidare. Ville inte ge dem onödigt administrativt jobb men när jag ändå kom vidare trots medicinen så skickar jag in i alla fall.När jag donerade stamceller frågade de specifikt om autoimmuna sjukdomar. Detta då sprutorna man tar för att jaga på benmärgen att producera celler kan trigga igång skov eller försämring i autoimmun sjukdom. Men det enklaste borde vara att fylla i ansökningsblanketten så får de på registret avgöra om du kan bli aktuell för donation?