Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur blir man plasmagivare?Jag har varit blodgivare och tidigare även plasmagivare. Men efter diverse sjukdomsdiagnoser och operationer får jag inte längre lämna blod. Jag hade gärna fortsatt annars.
Fråga på blodcentralen.Hur blir man plasmagivare?
Det stämmer bra att det är ett begränsat antal personer som kan få, men å andra sidan är blodet uppskattat Jag är också AB+ och speciellt förr i tiden hände det att blodcentralen ringde in mig lite i förtid för att lagret var lågt eller de hade en planerad operation av nån annan AB-positiv på gång.Jag tänkte bli blodgivare när jag gick på gymnasiet men glömde legitimation så jag fick inte då. Efter det har jag tänkt på det men jag har dels haft en autoimmun sjukdom och dels mått dåligt i perioder så det har inte blivit av. Men i framtiden kanske. Jag är dock AB Rh+ så antalet personer jag kan lämna till är ganska begränsat
Du kanske kan ringa och rådfråga om du vill? Då behöver du inte gå dit fysiskt.Jag måste få tummen ur!
Skulle dock vilja veta vilka mediciner som är okej att man tar och vilka inte, har försökt googla någon gång men liksom inte hittat. Känns onödigt att gå dit för att sedan veta att jag inte får.
Ja, eller maila kanske?Du kanske kan ringa och rådfråga om du vill? Då behöver du inte gå dit fysiskt.
Maila går bra åtminstone i vår region, jag brukar göra det när jag är osäker på något med vaccin eller resor.Ja, eller maila kanske?
Ska kolla genast om det går att rådfråga.