Ja äntligen lite uppehåll.Nu har det varit uppehåll några dagar, storm igår och sol idag. Den lilla leran som fanns i Molnets hade har torkat upp helt
De andra två i hagen bredvid har dock mer lera. Antar att det är för att de står och hänger vid grinden mycket mer. Min osociala herre föredrar att hålla sig långt bort från dem och grinden
Snälla låt det inte bli värre igen.
Funi har fått regnskållor på benen.
Har skärmat av all lera jag kunde och öppnat annan hage som än så länge bara ger lera på hovarna. Nu är det bara liten sträcka vid lösdriften kvar r han tillfälligt kan bli lite blöt/lerig på benen men det är inget ställe de står och hänger så det torkar upp igen. .
De får sova i boxarna om det blir regn igen, men just nu håller benen sig torra och hopp fortsatt bra läkning finns.
Om det kommer regn i mängder så den hagen inte heller håller har jag bara en liten hage kvar jag kan "offra" att låta de trampa upp och så måste de stå på box varje natt.
Blir det för illa där med får väl corallen agera sjukhage på dagarna men det hoppas jag verkligen jag slipper..
Minusgrader tack