reg/lokal tävling

S

Sol_

måste man fortfarande ha sporrar på regional? reglerna ändras ju hela tiden..

vad gäller handskar? måste man ha vita?

Sv: reg/lokal tävling

Japp sporrar är ett måste på reg.

Handskar är valfritt, både med lr utan, vita, svarta lr varför inte oranga :D

Fast jag hade en kompis som blev tillsagd för att hon red med bruna...

Stallbacken.com skrev:
Handskar "bör bäras", men det är inget krav. Ingen färg är specificerad.

Om inte stallbacken har glömt att uppdatera så är detta rätt.(tappat bort mitt TR så kan inte kontrolera, men jag är 99,9 % säker att detta är rätt:D)

Det står i TR att man ska ha ljusa, så att rida med oreanga vore inte att rekommendera

En ren gissning från min sida är att domarna uppskattar ljusa handskar om man väljer att bära handskar, för att lättare se handställningen. Mörka o bruna kan ju likssom smälta in i bakgrunden. Men om det ligger något i det vore väl neonfärger helt ok!?
Annars väger väl traditionen ganska tungt hos många. Och ljusa handskar känns retro!:)

jo absolut, men jag anser att man inte ska skriva att det står i TR när det inte gör det.

tack! tar vita handksar för säkerhets skull.

sporrar blir spännande..aldrig ridit min häst med det. på de tidigare regionala hade jag helt nedslipade sporrar, som jag tyvärr inte hittar just nu.. :p

jo absolut, men jag anser att man inte ska skriva att det står i TR när det inte gör det.

Jag har inte själv sett att det står i TR, jag har bara hört det och utgick från det. Men jag kan ha fel herregud :bump:. Dock har flera jag tävlat med blivit tillsagda för att de ridit med mörka handskar. Sen är det ju snyggast med vita :p

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: movi
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 787
Senast: ginnies
·
Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 258
Senast: Fetaost
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar