Men när jag pratar om rådjur och katter så säger du att du kör inne i stan så det är inga som helst problem. Men när jag nämnde knarkare och dagisbarn, som definitivt skulle kunna irra på gator inne i stan så kör du på E6 eller någonting. Lite oavsett som jag sa, så kan det irra föremål och varelser på vägar som inte lyder under någon reflexlag. Och självklart kan ett träd falla inne i stan, eller något föremål blåsa ut på vägen, rullande tunnor
. Det står träd i staden och någon kommer att vara först fram när det händer.
Självklart dock så räknar man ju iskallt med att inget av detta irrar på stora flerfiliga genomfartsleder. Det är kanske det du alltid kör. Det har dock varit varningar om gubbe i elrullstol på E4/älg el dyl någon morgon. En morgon hittade jag en kollega med cykel på en tvåfilig led (vägarbete hade raderat cykelbanorna plötsligt utan att ge omledning) Då får man helt enkelt anpassa sig.
I mitt bostadsområde spelar barn definitivt innebandy på vägen fram till mitt hus (Våra främsta kommunalpolitiker är dessutom helt på att bygga ett gigantiskt bostadsområde utan grönområden eller innergårdar och har skrivit att hans drömbild är att barnen helt enkelt bara leker på gatan...
och hundpromenader kan ske på skolgårdarna (S och MP). Och vi har definitivt som sagt ett boende för vuxna som behöver extra hjälp, och barn som åker spark och annat. Så om solen lyser mig i ögonen så måste jag verkligen krypköra.
Med allt det sagt så krypkör jag faktiskt inte om jag tror mig ha hygglig sikt och ja jag blev förvånad och stressad över två som skulle gå över i mörkret bara igår (i full reflexutrustning, och reflextäcken på hundarna iofs, men de var från sidan så reflexbältena syntes inte och hundarna var lägre än de låga buskagen längs trottoaren så jag såg inte det förrän jag stannat och vinklarna ändrats.) men jag tycker fortfarande inte att de skulle vara vållande om jag hade kört över dem faktiskt.