Red Pirate xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 056

Görel

Trådstartare
Moderator
Någon som känner till vem det är? Han är mormorsfar till Son of Marco ( -92 e Irco Marco - Never Slip xx).
Den stam han har i ASVH:s databas kan inte stämma eftersom den hingsten är född 1980 och Son of Marcos mamma född 1977.

Ska väl tillägga att han verkar ha varit i avel på Irland!

Senast ändrad:
Sv: Red Pirate xx

Någon som känner till vem det är? Han är mormorsfar till Son of Marco ( -92 e Irco Marco - Never Slip xx).
Den stam han har i ASVH:s databas kan inte stämma eftersom den hingsten är född 1980 och Son of Marcos mamma född 1977.

Ska väl tillägga att han verkar ha varit i avel på Irland!
Om han varit i avel på Irland och är rent fullblod kan jag fråga min faster i england som i många år handlat med irländska fullblod/hunters. Han måste finnas i General Stud Book så lätt som en plätt att hitta honom.Återkommer snarast./Madde
(är det rent fullblod på mödernet på Son of Marco?)

Utan att ha sett någon mer stam än far-morfar på mamman så skulle jag nog vilja säja att hon inte är något rent fullblod, utan säkert nån Irish Draught eller nåt i nästa led. För det är en ganska rejäl dam, så som jag minns det...
(hennes dåvarande ägare hade med henne på RIK-0 samtidigt som jag gick den, för snart 200 år sen... :angel: )

Kul att kunna hjälpa dig någon gång. Efter sök i paardenfokken på Son of Marco kom jag fram till denne.
http://www.pedigreequery.com/red+pirate3 som jag tror är den rätte och med logiskt födelseår.
Pappan FabergeII är far till Rheingold som i sin tur gett Sir Schostakovich som tydligen används mycket i tysk hopp?avel.

Kul att kunna hjälpa dig någon gång. Efter sök i paardenfokken på Son of Marco kom jag fram till denne.
http://www.pedigreequery.com/red+pirate3 som jag tror är den rätte och med logiskt födelseår.
Pappan FabergeII är far till Rheingold som i sin tur gett Sir Schostakovich som tydligen används mycket i tysk hopp?avel.
Ja, det är den rätta Red Pirate som använts i avel på Irland. Han har endast någon enstaka ren fullblodsavkomma, han användes på *halfbred/hunter mares* men gjorde inget större intryck i sporthästaveln på Irland. Det är ingen hingst som dom irländska hästhandlarna kommer ihåg pga sina avkommor, utan helt enkelt en hingst bland alla andra, varken bättre eller sämre./Madde

Till Pladder Madde - OT

Har du hittat dina papper om Golden Trail? Är fortfarande intresserad och hoppas....skulle vara jättekul att veta mer! :) mvh/T_B

Liknande trådar

Avel Är det någon hör inne som känner till något om de sk "Bysingsbergsrussen" och deras ättlingar? Bysingsbergsrussen föddes upp av Arthur...
Svar
2
· Visningar
1 562
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 678
Senast: SeagirlM
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 206
Senast: Mayaanna
·
A
  • Låst
Avel Eftersom föltiderna nu har börjat på riktigt så vore det ju trevligt om den gamla tråden får sig en nystart! Februari: 4:e Ox...
Svar
16
· Visningar
3 728
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka