Rävskabb?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare crazy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 915
C

crazy

Hur lång tid kan det ta innan man ser om en hund har fått rävskabb? :confused:

Lite fundersam då vi hade en skabbräv här för ett tag sedan... :confused:

Det kan ta lång tid. Ibland tar det någon månad innan man märker det.

Jag har inte hund tyvärr å kan inte så mkt om hund men har själv haft det och haft det på marsvin.
Det kom och gick lite halvdant i perioder, tog typ ett haövår/år att helt få bort utan att komma tillbaka.

oj, såg att jag inte besvarat det du frågat efter, utan vad jag svarade på nu var hur lång tid det tog att få bort rävskabb/ringorm.
enligt vetrinär jag pratat med kan ringorm/rävskabb överleva ett halvår utan att vissa sig.

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 446
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 291
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 258
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 710
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka