Råttuppfödare

Q

Queen

Jag har blivit låvad att skaffa två råttor till nästa sommar och börjar redan nu fundera lite på t.ex. var jag ska köpa råttorna :D

Jag har alltid tänkt att det ska bli från djuraffären, men man hör ju alla dessa otäcka historier om råttor som blivit stressade, rädda och allmänt störda av att komma från en djuraffär så nu funderar jag på uppfödare :idea:

Finns det någon/några bra uppfödare i närheten av Storvik, Sandviken, Gävle :smirk:

Berätta om uppfödaren och råttorna :)

Sv: Råttuppfödare

gul_zebra skrev:
Vet ingen uppe där men det brukar ju inte vara så svårt att fixa transporthjälp annars... Finns ju de på http://www.srs.st. Sen finns det en hel hög på http://www.ratpower.has.it också, under länkar.

Okej, tack så mycket!

Så det finns alltså ingen här omkring?

Det ska vi nog sätta stopp för, he he.

Tänker bli registrerad råttuppfödare!

Fast jag aknske ska börja med att införskaffa mig två råttor...

Ingen reggad vad jag känner till. Men du kan ju maila srs och fråga, tror inte det är alla som står med i registret på hemsidan...

Hehe det är rätta takter :D Och så erfarenhet och genetikkunskap då om du inte redan kan sånt... Själv har jag försökt plugga genetik några månader nu, vill börja avla senare... Men jag fattar fortfarande ingenting :o :D

Okej!
Jo, det är klart man måste ha erfarenhet.
Jag kanske ska gå Naturbruk i Ljusdal och där får man ju träffa och lära sig om bl.a. råttor.
Där får jag nog den bästa kunskapen jag kan få.
PLUS att jag läst på om råttor i ca ett år PLUS att jag köpt böcker där man kan läsa om tamråttor.
Så...
Fast om jag flyttar dit kanske jag inte kan skaffa råttor, om man nu inte får ha på elevhemmet...

Jäkla lyx om du kan gå där! Sökte djurvård jag med men kom inte in :(
Såna där elevhm tycker jag är riktigt konstiga. Liksom på en skola med djurinriktningar, då borde ju många ha djur och vilja ta med sig de också, men många skolor har ju inte tillstånd för det... Här finns bara två boenden med tillstånd, nackdelen är bara att det är svindyrt att bo där också - att ha eget rum och dela dusch med en till och dela resten av boendet med alla andra är dyrare än att bo i ett annat boende där man har en hel lägenhet för sig själv ju :eek: :crazy:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 319
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 223
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar