Sv: Råttor

Skönt att allt verkar ordna sig då... och så får du se till att lägga ut bilder på råttor och supersnygg, välstajlad bur sen när du fått ordning på allt. ;)

:rofl: känner jag mig själv rätt så kommer buren ha MASSOR av saker :D

Jo, få rlägga ut nya bilder på dom sen. Finns en länk annars om du inte sett dom? :p

Visade pappa nyss råttorna, han tyckte dom var söta så länge han slapp se svansen :D han skulle hålla sig på behörigt avstånd från dom, för dom kan juh ha rabies lr. käka upp honom :rolf: Tur att man har egen lgh.

Jodå, visst har jag sett bilder på de små liven, sååå söta.... :love:
Men buren var kanske inte sådär jätteskoj nu precis, så vad du än gör kommer det förmodligen bli en förbättring. :angel:

Kan råttor få rabies?

haha, jo den lär nog bli lite bättre inredd iaf. Jo dom är :love: framför allt roanråttan ( lärt mig iaf en färg, snälla Zebra som lärde mig vilken färg det var :D )

De är väl inte vanligt med rabies, men det var så pappa förknippade råttor= rabies. Men tror även råttor kan få det, var de inte kloakråttorna som spridde det från början? Ähh, jag vet itne :D

Eller så är prickarna damm från spånet :D

Nänä, nu har du missuppfattat mig. Roan är inte en färg utan roan står för blekningen :p Färgen är black, teckningen är antingen striped eller huskey beroende på hur mycket vitt den har, och iom att den bleks så lägger man till roan just för blekningen :)

Nu var det ett tag sen du köpte råttorna, men jag har inte läst tråden förrän nu :p

(Det var mig Vår_Vinter köpte råttorna av alltså)

Ni tyckte att buren var tråkigt inredd på bilderna, det är väl jag som har dålig fantasi :o Men jag hade mer inredning förut, då hade de hängmatta och ett rör av kartong att krypa genom m.m. Men sen städade jag och slängde de sakerna som var alldeles för smutsiga, och då hade visste jag inte riktigt vad jag skulle lägga in i buren. Hade inget att göra hängmatta av och inget rör heller...
Jaja, jag tittade mest in för att se om du hade tagit några bilder på rådisarna...
Hur går det med dem?

Men jag kan lägga in några som jag tog innan de åkte:

Oj, den här tråden har jag glömt bort

Jodå, det går bra med dom. Förutom att Gibbs för sånt jäkla liv, river halva buren när han ska "leka":mad::D

Men dom är ute och springer och donar. Dom äter som dom ska, och dom mår bara bra.

Fast dom är riktigt bortskämda när det gäller maten, och den där Gibbs han lägger maten över hela buren. Men pasta älskar dom iaf, tonfisk tycker dom inte om. ;)

Ska shoppa lite på ikea åt dom när jag är nere i Uppsala. Dom älskar hängmattan där brukar dom ligga och gosa, samt i mössan dom har, där älskar Alec att ligga :love: Dom är så söta tillsammans, fast dom brukar bråka om maten :D:love:

Alec är inte lika "blyg" för mig längre, men han stannar helst i buren. Han är inte som Gibbs som smiter så fort han får chansen.

var ett tag lite rädd att Gibbs hade fått snedskalle, men det var bara jag som såg i syne. :crazy:

Jag har lite bilder men har inte kommit underfund med kameran så det blir inga bra bilder.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 489
Senast: LelleLilla
·
P
Däggdjur Min gamla råtta dog idag, han var nog det bästa husdjuret jag haft. Blir sugen på att skaffa två nya, men jag är inte hemma så ofta då...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: Popkorn
·
Övr. Djur Meningen var ju att jag skulle sluta med alla dessa omplaceringar och skaffa uppfödarråttor hädanefter, men det sket sig direkt. Idag...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: gul_zebra
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?