J

Jeffa

Om man går in på den här sidan och klickar in på smådjur och därefter burar så finns det en råttbur, som heter "Råttbur Scoiattalo Lux krom med hjul" på sida två.
http://www.zooshop.se/shop/
Nu undrar jag om det är någon som har den och om den verkar vara bra vad gäller mått och sånnt.
Jag är ju ny när det gäller råttor och ska köpa två stycken när som helst nu!

Sv: Råttbur

Förutom att man absolut inte ska ha hjul till en råtta... Bättre å billigare att köpa en begagnad fågelbur, eller bygga en bur själv.

Storleken är lagom för max 3 råttor, förutsatt att du möblerar ordentligt förstås. Dock måste hjulet antingen fästas så det inte kan snurra eller tas bort.

Om jag vore du skulle jag hellre satsa på en parakitbur, så kan du få lite större bur för samma pris. Själv har jag en Laura Super från Gabber (95*50*75 cm, plats för 6 råttor) som kostade 995 kr :)
Bild
Och så kan man ju bygga själv också, billigt och bra bara man gör det rätt så (dvs lackar tills man är död i princip om man använder trä...) och så kan man få den så stor man vill :)

gul_zebra skrev:
Storleken är lagom för max 3 råttor, förutsatt att du möblerar ordentligt förstås. Dock måste hjulet antingen fästas så det inte kan snurra eller tas bort.

Om jag vore du skulle jag hellre satsa på en parakitbur, så kan du få lite större bur för samma pris. Själv har jag en Laura Super från Gabber (95*50*75 cm, plats för 6 råttor) som kostade 995 kr :)
Bild
Och så kan man ju bygga själv också, billigt och bra bara man gör det rätt så (dvs lackar tills man är död i princip om man använder trä...) och så kan man få den så stor man vill :)

Ja, den där buren har jag kollat på förut :idea:
Men hur får man tag på en sån då :confused:

Zooaffärer kan ta in om den inte redan finns inne.
Sen finns ju blocket.se också, där kan man hitta en massa burar :)

Det är precis en sådan bur jag har :idea:

Jag tog bort hjulet i den och satte in en hylla av galler som de bara älskar att sova på!

rattalskare skrev:
Det är precis en sådan bur jag har :idea:

Jag tog bort hjulet i den och satte in en hylla av galler som de bara älskar att sova på!

Jaha :)

Men den fungerar bra då eller?

Jupp jag tycker den är bra och det är lätt att inreda den med olika leksaker och så men den är inte så mycket att satsa på om man vill ha flera än 2-3 råttor. Men jag tycker att den funkar utmärkt till 2 råttor :love:

Men ett litet tips är att du inte använder de bruna matskålarna i plast som man hänger upp på gallret om du vill slippa all mat utanför eller i buren :angel:

jag har byggt en råttbur av 2 ställningar till trådbackar som jag ställt på varann,

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 458
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 679
Senast: Hedinn
·
Övr. Djur Vi har ett litet problem. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men jag provar här. Vi har ett ank-problem. Vi skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
5 891
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar