Miiikaela_
Trådstartare
Om deras "nattboende" är i bra storlek kan det hjälpa att stänga in dem någon dag. Har man tur så håller de sig lite närmre huset en period sen när de får komma ut igen. Och när de blir mer modiga efterhand och rör sig längre bort igen får man stänga in dem någon dag på nytt. Det värsta är ens egna dåliga samvete för att de inte får komma ut
Jag hade myskankor förr och fick tyvärr vingklippa dem. Jag bor vid en 70-väg där många kör betydligt snabbare och ankorna flög över vägen och in på grannens mark. Sen ville de GÅ hem över vägen Hade de kunnat tänka sig att flyga hem igen hade det inte varit något problem men nej nej
Deras nattboende är bra, inte världens största gård men inte heller liten och dom trivs där inne. Så det skulle kanske kunna vara något att testa. Tack för tips dåligt samvete får man väl kanske ha en dag eller två ibland om det löser delar av problemet.
Ja alltså våra flyger/går över vägen men det är ju vår mark på båda sidor så de är ju inte inne hos någon annan. Det är mest när de knatar (och inte flyger) fram och tillbaka som dom ju tyvärr är på vägen. Annars har jag ju inget emot att de är på andra sidan egentligen. Så det hade ju varit bättre om dom antingen stannade på grådssidan eller flög oavsett. Då hade det ju inte varit ett problem...