P

pippi27

Missade att skicka den här till dig så jag tänkte att jag kunde lägga den här istället.
En blid av en del av hagen som mina kaniner har på dagarna. Jag flyttar bur och hage varje dag så att dom har nytt gräs.
Att dom även gör så att jag slipper klippa gräsmattan är ju ett + i kanten:idea:

hagen.jpg

Sv: Råttan!

Vad är det för galler du har till hage? Eller finns det att köpa såna hagar?

Tkr att det ser ut som kompostgaller. Vi har sådant till våra valpkullar om somrarna. Perfekt att ha som rasthage! :)

Kompostgaller är det.:D Otroligt smidigt till kaninerna, tills dom kommer på att dom kan hoppa över... Då får man slänga en pressenning över och fästa med klädnypor.;)

Japp, har en som gladeligen hoppar ut och ett litet svin som springer mellan men jag har en bra hund som vallar in dom igen:)

så har jag med gjort fast jag har även kompostgaller som tak, så det inte kommer nån fågel och anfaller om inte kaninen så maten iallafall.

pippi27 skrev:
Japp, har en som gladeligen hoppar ut och ett litet svin som springer mellan men jag har en bra hund som vallar in dom igen:)

Vem av dem är det som smiter? *nyfiken*

Tuffimon och lilla Wilma tar sig ut mellan gallrena.
Busan gräver sig ut om jag inte passar henne.
Hampus hoppar ut.

Dom är bara ute om jag är hemma och jag kikar till dom med jämna mellanrum.
Frilla är dessutom en en ypperlig vallare.
Men visst finns risken att dom försvinner. Dock så tror jag att skulle det hända så är dom inte långt borta. Kaniner håller sig gärna nära boet.
Dom skulle nog titta fram framåtkvällen när dom blir trötta och frusna.

Japp:idea:
Skulle nå´n ha smitit utan att vi märkt det tror jag faktiskt att jag skulle kunna skicka Frilla på att "hämta". Har inte hänt, dom gånger dom smitit har vi varit bredvid och sett det och då har hon vallat in dom direkt.

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 296
Senast: EZMK
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
3 135
Senast: Santoxen
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: Rosett
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat