Rätta mej om LB1an!

Magnum

Trådstartare
Var inne på Stallbacken just och kollade på dressyrprogrammen, där står att LB:1 2003 inte längre gäller nu, 2006.
Är jag helt efter här? har inte sett det förut..:crazy:?

Kommer en ny version nu alltså? Eller kommer den plockas bort helt?
Eller finns det en ny redan som jag helt missat?

*börjar fundera redan nu så det inte blir som för några år sen då jag övat in fel version och fick veta det på tävlingsplatsen...*:o

Sv: Rätta mej om LB1an!

Det finns flera trådar om detta, programmet är ändrat från 2006 det har dessutom tillkommit en LB:0. Jag har beställt de nya programmen från förbundet men inte fått dessa ännu.

Sv: Rätta mej om LB1an!

Det finns några andra trådar om de nya dressyrprogrammen. Jag har svarat i en av dem, svarar här igen. ;)

Just LB:1 är inte helt ny 2006, bara några små ändringar.
LB:1
Här börjar man med trav ner till A från början och påbörjar serpentinen därifrån. I övrigt inga stora skillnader mot innan.

LB:0
Helt ny, men ex. ingen mellantrav/galopp utan bara "förlängd steglängd", förlängd språnglängd.
Halvcirklar 10 m i trav. 15 m volt galopp.

MsvB:2
Öppna/sluta med dubbel koeff, ryggning, 8 m volter galopp, enkelt byte, 2 vanliga byten (ligger på halv diagonal ex. MIE)

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 387
Senast: Emma-pemma
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 597
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 552
Senast: Enya
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 648
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka