Rastips på första hunden

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Kajsabet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 7 211
Sv: Rastips på första hunden

Är inte schnauzrar lite strävhåriga? Har så svårt för strävhårighet av någon dum anledning, antar att det mest är vanesak.
Mamma älskar schnauzrar och snackar alltid om att hon ska skaffa en när hon blir pensionär :)

Njea, våran hund är väldigt len tycker jag iallfall ;) det beror ju också på om man trimmar hunden regelbundet eller inte :D

Vi kommer förmodligen aldrig att bo 'ute på landet', så vi kommer inte kunna låta hunden gå fritt.

Vad menar du med det här? Att den aldrig kommer få gå lös?

Angående barnvänlig så beror det på hur man uppfostrar barnen. ;)

Vad menar du med det här? Att den aldrig kommer få gå lös?

Angående barnvänlig så beror det på hur man uppfostrar barnen. ;)

Tror att TS menar att den kommer att få gå i koppel näe dom är ute på promenad, tahänsyn att TS inte ÄR hundmänniska utan villig att lära sig. hennes hund kanske blir en hund som aldrig går i koppel.

Detr inte bara barnen som ska uppfostras även hunden måste fostras!!

Träffade en bekant i helgen och deras hund när vår två åring gick på golvet, så for hundjä###n fram och morra.

Våran dotter är van med hundar och tänkte inte gå fram till denna, jag hade hört att hunden var lite försiktig, så därför höll jag henne därifrån.Hunden är en "valp" på 7mån undra hur den blir när den blir stor. Tror inte att jag vill träffa hunden då.

Tycker att du/ni ska leta efter en mjuk hund som inte behöver en hård fostran. ex, en Retriver hund Golden el Labrador.

Det är en bra familjehund som, älska att vara ute i naturen på långpromenad el jogging turer. Älskar att bada också.

Lycka till!

& jag tipsar om Finsk lapphund!

dimma.jpg

Fluffig, glad och med en tydlig on/off knapp och enligt mitt tycke lättlärda. Det enda negativa som jag hört talas om är att de kan vara skälliga, men min hund har aldrig visat dessa tendenser. Sedan om jag haft tur eller om det är en myt, det kan jag inte svara på :laugh: Men det är min första hund, och det kommer definitivt bli en lappis till inom de närmsta åren.

Massabilderhst2005-vr2006194.jpg

Dimma som busig valp... En riktig liten :devil:. Tur att de växer upp ;)

Men ett förslag iaf! Fråga om det är något du undrar!

Jag skulle vilja tipsa om Papillon. Det är en tuff, liten sällskapshund som klarar mycket aktivitet men inte kräver den på samma sätt som en del andra raser.
De är intelligenta och lätta att ha att göra med, lättlärda.

Mina små tycker det är lika trevligt att vila hemma som att hänga med på ridturer eller löprundor.

Pälsen behöver inte så mycket vård trots att den är lång iom att den är så silkig och inte trasslar sig så lätt.

Många män tycker att det är fjanthundar tills de umgåtts med mina. De inser rätt fort att det är roliga och tuffa hundar som det faktiskt går att göra mycket med.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 679
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 280
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 160
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 576

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka