Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hur ska den andra veta att ni bara är där en gång om året och det råkade vara just då?
Jag tycker att ni hade rätten på er sida, men ni behövde inte stanna en hel timma. 20 min som jag skrev innan tycker jag hade varit okej. Ni kunde kommit tillbaka senare när han rastat klart.
Jo, du ( ni andra) har rätt, men likväl att vi var där, den andre ville komma dit? Vem har rätten att vara där, vi eller de andra? Ska vi gå eller de som kommer? Hur länge gäller "ensamhetsrätten" när vi är där först?
Naturligtvis är det ingens problem ( mer än min nattmattes) att min nattmatte motionerar sin hund dåligt, men rent egoistiskt tänk från mig, så ville jag ge honom lite frihet en gång, och just då av alla tider kommer det en hund som antagligen inte funkar i gruppen.. Otur, slumpen, eller kalla det vad som helst. En timme på årets 365 dagar att just denne hund kommer...En timme, är vi så ego då?
För en del hundar, som är artiga och bra på hundspråk, kan påstridiga och oartiga hundar vara rätt provocerande. De blir helt enkelt förbannade på att motparten är så ohyfsad och vägrar lyssna.
Fast vem säger just 20 min? Hur ska jag kunna veta att "går en runda då" är just 20 min? Själv brukar jag gå runt en timme och är rastgården fortfarande upptagen när jag är tilbaka så åker jag hem utan bekymmer.
Jo, du ( ni andra) har rätt, men likväl att vi var där, den andre ville komma dit? Vem har rätten att vara där, vi eller de andra? Ska vi gå eller de som kommer? Hur länge gäller "ensamhetsrätten" när vi är där först?
Personligen så händer det ibland, och jag går därifrån utan att bry mig. Min hund får sin motion/aktivering ändå, och ett sådant möte är bara något extra som vi kan skippa för tillfället. Nu var fallet annorlunda, eftersom jag tog med en extra hund just för ändamålet just denna gång då denna hunden skulle få vara "fri" en stund.
I min närmsta rastgård så finns det regler för hur länge man får vara där om någon står på tur och väntar, jag tror det är en kvart, reglerna sitter på grinden . I de fall jag är i andra rastgårdar utan regler så brukar man komma överens.
Så ja, du var egostiskt och hänsynslös. Gör annorlunda nästa gång.
Min lösa hund vid tillfället inne i rastgården, slänger sig mot staketet och visar agg, nattmattens hund hakar på och får försvarsställning han också. Schäfern visar tänder, raggar och hugger mot staketet. Jag säger till schäferägaren att det nog inte är så bra ide att släppa dem ihop. Han accepterar, men ser sur ut och säger att han går en promenad så länge vi är där.
och just då kommer denna schäfertik som min hund "hatar" sen innan.
+1
Kommunala rastgårdar bekostas av skattemedel, bor man inte i kommunen ifråga har man i princip inte rätt att nyttja dem.
Båda två, lika mycket rätt.Jo, du ( ni andra) har rätt, men likväl att vi var där, den andre ville komma dit? Vem har rätten att vara där, vi eller de andra?
Det rimligaste känns ju som att gemensamt komma fram till något så alla blir nöjda, som väl de flesta som svarat varit inne på.Ska vi gå eller de som kommer?
Om det inte finns några regler tycker jag att man pratar om saken. Jag skulle nog, i det läget, frågat hur länge schäferns ägare tänkt ha sin hund lös. Han kanske också ville låta sin hund, för en gångs skull, få leka i nån timme.Hur länge gäller "ensamhetsrätten" när vi är där först?
Schäferns husse kanske känner samma sak... En enda timme på årets 365 dagar skulle hans hund få vara lös i en rastgård som passade dem jättebra, de hade åkt ett par mil för att komma dit... Och så har han sån otur att den enda hunden hans hund inte tycker om, var i rastgården precis då och var kvar där även efter att han gått en promenad med sin hund, så lite besviken fick han åka hem igen.Otur, slumpen, eller kalla det vad som helst. En timme på årets 365 dagar att just denne hund kommer...En timme, är vi så ego då?
Hade det varit ett alternativ att din hund hade gått ut och nattmattens varit kvar tillsammans med schäfern?