Rastgårdar, vem har tillträde?

Sv: Rastgårdar, vem har tillträde?

Fast på flera rastgårdar jag varit i så står det klart och tydligt att man ska fråga innan man går in om det är okej att släppa ihop hundarna.
Det tolkar jag som att den som redan är inne har rätt att bestämma om dom vill ha in sällskap eller ej. Sen har det dock även ofta stått att rastgården får nyttjas i max 20min åt gången. De reglerna är mest rimliga och rättvisa tycker jag.

Jag tycker inte det var snällt gjort att vara där en timme när han också åkt hela vägen dit. Jag tycker ni kunde kommit överens om att han kunde släppa sin hund inom ca 20 min o då hade ni fått gå en koppelpromenad och kommit tillbaka efter en stund när hans hund fått springa av sig också.
Jag hade blivit väldigt arg/ledsen om jag var han med tanke på att det var ett par mil hemifrån. Hade det varit i hemområdet hade jag gått tillbaka senare bara o sett om det var ledigt men när du visste att han också åkt flera mil så tycker jag det va riktigt dålig stil att ni va där så länge.

I min närmsta rastgård så finns det regler för hur länge man får vara där om någon står på tur och väntar, jag tror det är en kvart, reglerna sitter på grinden . I de fall jag är i andra rastgårdar utan regler så brukar man komma överens.

Så ja, du var egostiskt och hänsynslös. Gör annorlunda nästa gång.

Håller med.
Inte ockuperar jag rastgården i en timme om jag vet att någon väntar.

och just då av alla tider kommer det en hund som antagligen inte funkar i gruppen.. Otur, slumpen, eller kalla det vad som helst. En timme på årets 365 dagar att just denne hund kommer...En timme, är vi så ego då?

Han kanske förföljer dig :sneaky:

Som många andra skriver, jag hade också blivit jättebesviken av att någon var i rastgården en timme, när de VISSTE att jag väntade och ville in.

Nu har jag slutat hänga i rastgårdar för länge sen, pga alla idioter som vistas där, men jag minns den tiden:)

Jag gick ut efter en stund om någon väntade.

Rastgårdar är vansinne egentligen, en hund här i stan blev ihjälbiten i en rastgård av en annan hund.

Rastgårdar är vansinne egentligen, en hund här i stan blev ihjälbiten i en rastgård av en annan hund.

Fast det är ju inte rastgårdens fel att en hund blev ihjälbiten.
Hundägarna har ju ansvar för vad hundarna gör, precis som om man går en koppelpromenad.

Jag tycker att rastgårdar fyller en superbra funktion för hundar som inte kan vara lösa och som bor i stan som mina tex.

Men om man har lite vett innanför pannbenet så tänker man sig för innan man släpper ihop med okända hundar, om man ens gör det.
Själv släpper jag ytterst sällan ihop mina med andras hundar.
Men rastgårdarna jag varit till står oftast tomma, det är bara vissa tider på dygnet det är lite högre tryck och många vill in.
Så jag besöker dem helt enkelt när det är få andra som går dit.

Fast det är ju inte rastgårdens fel att en hund blev ihjälbiten.
Hundägarna har ju ansvar för vad hundarna gör, precis som om man går en koppelpromenad.

Jag tycker att rastgårdar fyller en superbra funktion för hundar som inte kan vara lösa och som bor i stan som mina tex.

Men om man har lite vett innanför pannbenet så tänker man sig för innan man släpper ihop med okända hundar, om man ens gör det.
Själv släpper jag ytterst sällan ihop mina med andras hundar.
Men rastgårdarna jag varit till står oftast tomma, det är bara vissa tider på dygnet det är lite högre tryck och många vill in.
Så jag besöker dem helt enkelt när det är få andra som går dit.

Håller med helt, hade brottom när jag skrev förut=)
Ja rastgårdsideen är toppen, men vilka idioter som går dit vet man aldrig:(

Är synd att många inte har hundvett.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 350
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 730
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 331
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben