Rasspecifika problem för P.R.E-hästar?

Sv: Rasspecifika problem för P.R.E-hästar?

Instämmer i att om man "sopar" ner trakterna på en PRE eller annan häst med höga trakter så blir det problem men om man tittar på (oskodda) ston o unghästar i spanien så har de ofta långa tår o låga trakter.
PL

Jasså,, min erfarenhet är helt spegelvänd,, talar vi om samma ras???

Vad menar du med främre gaffelbandet?
PL

Främre delen av gaffelbandet är mer korrekt informativ benämning.

Ursäkta mitt ngt otydliga påstående som tydligen vållat förvirring i hästens olika senapparaturs inverkan i nedre benets olika rörelse/belastningsfaser.

Ursäkta mitt ngt otydliga påstående som tydligen vållat förvirring i hästens olika senapparaturs inverkan i nedre benets olika rörelse/belastningsfaser.[/QUOTE

Menar du att olika delar av gaffelbandet skulle ha olika angreppspunkt?
PL

Ursäkta mitt ngt otydliga påstående som tydligen vållat förvirring i hästens olika senapparaturs inverkan i nedre benets olika rörelse/belastningsfaser.[/QUOTE

Menar du att olika delar av gaffelbandet skulle ha olika angreppspunkt?
PL

Vad skulle du svara själv på din frågan??

Men förklara vad du menar med främre gaffelband det ingår inte i mitt ordförråd.
Gaffelbanden börjar plantart på hasen o slutar på kotsenbenen.
Men sen har de en fortsättning neråt o där börjar nog språkförbistringen ihop med förgreningen.
PL

Men förklara vad du menar med främre gaffelband det ingår inte i mitt ordförråd.
Gaffelbanden börjar plantart på hasen o slutar på kotsenbenen.
Men sen har de en fortsättning neråt o där börjar nog språkförbistringen ihop med förgreningen.
PL

Jag erkände ju att jag va otydlig och försökte rätta det främre delen av gaffelbandet vilket torde vara mer korrekt informativ benämning, och även lättförståligt..

Jag har inget för stunden att förklara mer än att förklara att jag återigen vill höra ditt svar på din egen frågeställning.

Hitills har jag noterat av ditt inlägg att hästen tydligen endast har gaffelband på sina bakben eller att dom även är behäftade med haser på sina framben..

Du får ursäkta men jag är av annan bestämd uppfattning och nu har du 2 begrepp att reda ut. Dels ditt påstående som inte ens är forskningsrelaterat och ditt svar på din egen frågeställning som jag är säker på att det finns beprövad forskning som stödjer mitt påstående.

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 233
Senast: Blyger
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
700
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 187
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 273
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation