Raps eller majsolja?

N

nixa 324

Veeeeet att det står här någonstans redan, men tycker inte att jag fann svaret där. Jag vill verkligen veta om det spelar någon roll om man ger raps eller majsolja. Eller kanske rent av någon annan olja?
Den ska användas för viktuppgång, men om den har andra bra kvaliteter är det ju ett plus. Vill bara veta vilka isf.

Sv: Raps eller majsolja?

Spelar ingen roll, nej. Olja oavsett är ren energi, överskott övergår i fett.

Det är en skröna. Kaloriskt är det likvärdigt. Rapsen innehåller mer nyttiga fetter. HH

Gick en kurs för b-tränare (för trav på en av våra riksanläggningar) och agronomen vi hade som lärare sa att man inte skulle ge rapsolja för att det kunde ge hormonrubbningar, kommer inte ihåg varför.

Sant eller inte vet jag ej, men det va vad hon sa.

Gick en kurs för b-tränare (för trav på en av våra riksanläggningar) och agronomen vi hade som lärare sa att man inte skulle ge rapsolja för att det kunde ge hormonrubbningar, kommer inte ihåg varför.

Sant eller inte vet jag ej, men det va vad hon sa.

Har hört att det kan vara så om man ger stora mängder kallpressad rapsolja, men använder du varmpressad rapsolja av livsmedelskvalité är det inga problem.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Görel
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 689
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 975
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka