Randen över magen

Glamoroza ox

Trådstartare
Hur är det nu med den, den som går från "buskaget" till naveln, ibland även vidare förbi navel uppåt.
Är den någon hint om vad det ska bli för kön ? (lika väl som ring i tråd, magens form osv)

Har ju sett att vissa har väldigt mycket rand, vissa mindre.

Hur var det för dig?
Mycket rand = det kom ut en Hugo/Berta?
Lite rand = Hugo/Berta?
 
Sv: Randen över magen

Näe, det tror jag inte.

Jag hade mycket rand med alla tre. 2 flickor och en pojke.
 
Sv: Randen över magen

Har för mig att det sägs om man har hormonrand så är det en pojke, och ingen alls så är det en flicka! :D

På mig stämmer det iaf! ;)

Fast det är ju skrock, men kul ändå!
 
Sv: Randen över magen

Jag har fortfarande min rand kvar både över och under naveln. Det blev en kille så här stämde det.
 
Sv: Randen över magen

Man brukar säga att om raden går över naveln eller är väldigt stark blir det en pojke. Det har stämt på alla mina kompisar.

Magformen däremot stämmer sällan!!! Har själv två flickor, den första magen såg ut som om jag råkat svälja en basketboll - en tyoisk pojkmage alltså. Ut kom en nätt liten flicka :love:
Andra graviditeten var jag tjock som en kossa, det syntes från alla håll att jag var gravid. Det gick inte att missta sig och ut kom en underbar tjej till :love:
 
Sv: Randen över magen

Jag hade rand upp och över naveln bägge grav. ut kom pojkar båda ggr. :love:!!
 
Sv: Randen över magen

Hade ingen rand med första som blev en pojke. Har ingen rand (ännu) den här gången heller............
 
Sv: Randen över magen

Jag hade ganska mycket rand (både över och under naveln) med både pojken och flickan.
 
Sv: Randen över magen

Hade ganska mörk rand (under naveln) med grabben min. :love:

Nu har jag en jättesvag nästan osynlig, och jag vet inte vad som ligger därinne :)
 
Sv: Randen över magen

jag har haft rand upp ovanför naveln båda gångerna och jag har en kille och en tjej :D

möjligen var randen lite bredare och mörkare med sonen...
 
Sv: Randen över magen

Angående pojkmage/flickmage så hade jag hört som du att

liten mage = pojke
stor mage och bak = flicka

Men av dem jag känner så har det varit precis tvärt om i 100% av fallen.

De som inte sett gravida ut bakifrån har fått flickor och de som lagt på sig mycket på bak och höfter eller som gått upp väldigt mycket i vikt överhuvudtaget har fått pojkar.

Någon som har fler teorier om detta?
 
Sv: Randen över magen

Lägger till att min mor hade rand över hela magen (mörk) vid alla hennes 3 graviditeter, och ut kom 3 flickor! :)

Min syster har 4 barn, jag tycker att hennes mage sett likadan ut varje gång, och hon har 2 flickor och 2 pojkar! :)

Tror inte ett dugg på detta, men det är roligt att gissa lite...

Men hur är det med hjärtslagen då (antagligen oxå en skröna)?
Är de snabbare med pojke eller tvärtom?
 
Sv: Randen över magen

Hade lång mörk rand = pojke enl. BM (ja hon förtydligade att det var skrock) Välsignades med en liten flicka!!
 
Sv: Randen över magen

*knapplån*

Hade rand upp till naveln med min flicka, nu har jag ingan rand (än iaf) och tror starkt på pojke.

Denna bebbe har ca 132-135 i hjärtljud, Hanna hade runt 150... Men det går tydligen inte heller att lita på. Mycket aktivitet = snabba härtslag. Logiskt.
 
Sv: Randen över magen

Min som ligger i magen nu har samma som min son, dvs mellan 145-150, så vi får väl se om det är en liten grabb till (som alla tror) :)
 
Sv: Randen över magen

Ja, ska man tro det där (att tjock mamma = pojk) så lär jag få en flicka till.
Men ska man tro på alla som ser min mage IRL så blir det en pojk.

Jaja, vi får se vad det blir ! Facit kommer 16 okt :):love:
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 184
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 056
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 157
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp