Ranch Horse Classic

Sv: Ranch Horse Classic

Jo visst är det synd, men vi har det jättebra ändå här och det är väldigt bra träning för både mig och Mirakel, nästa år vet vi ju hur allt går till!!!!

Alla är dessutom jättegulliga så dåligt har vi det iallafall inte!!!:banana:

Jag hörde om det hemskt tråkiga Tex!!! Har faktiskt deppat en stund för din skull, tycker så synd om dig och pållen!!
Fy vad trist, du som var så på G och allt!!

Det kanske stämmer som det sägs, inget ont som inte har något gott med sig;)

Förresten, hur går det med dejten:angel:

(Ja, jag sitter hemma, när jag äntligen trodde att jag synkat 5 personer, så visade det sig att det inte stämde riktigt ändå... Blev så trött på det att jag helt enkelt bara sket i det)

Såg nån jag kände igen idag :D Kan ha fotat andra bukare, det vet jag ingenting om, var bara denna jag kände igen!

1-1.jpg

2-1.jpg

:)

Goa Fanny!!!:love:

Jodå, Janne har upplyst mig att du undrar hur dejten går!!! (förresten, var rädd om Janne, vilken härlig människa(läs man!):love:

Dejten ja.....En RIKTIG snygging, dessutom trevlig, dock inte intresserad av mig och jag inte av honom på det viset...

Däremot visade det sig att han jobbade som terapeut, så han kikade igenom min Mirakel och bekräftade en del som jag haft på känn, inte så roligt att höra, men det fanns en del att göra för att lösa problemet, så....

Tyvärr ladies, så hittade jag inte The Man, börjar tro att jag aldrig kommer att göra det:cry:....

Utförlig rapport om VÄSENTLIGA saker kommer senare!!!

Kan bara säga att jag verkligen längtar (redan, trots att det inte är slut!) till nästa år!!!!;)

RHC är helt outstanding!!!! Vi hade med en femtonårig tjej i klubben som nästan grät när hon var tvungen att åka hem idag, hon ska konfirmeras i morgon bitti....

*kl*

Igår var vi på High Chaparral och såg westernridning live för första gången någonsin, jag, frun och dottern. Inte för att vi är hästnoviser - ja det skulle vara jag då, men frun och dottern har varsin häst och till och med jag rider i skogen någon gång ibland. Och jag har läst Monty Roberts. Men efter att ha genomlidit alltför många tävlingar i klassisk dressyr från åskådarplats hade jag börjat misströsta om det överhuvudtaget var möjligt att kombinera orden "kul" och "dressyr". Så trippen till RHC igår var faktiskt min idé, till familjens samlade förvåning.

Frun, som mest intresserat sig för akademisk ridkonst trots att hon inte är det minsta snobbig, var som vanligt inte svår att övertala. Hon är lika nyfiken som jag på allt som är nytt och kan vara kul. Dottern följde med av egen önskan, men med all den entusiasm som en butter, morgontrött och uttråkad nästan-17-åring kan uppbåda.

Eftersom vi visste att tävlingarna hållit på till långt in på natten både torsdag och fredag bliv vi litet förvånade när vi köat in oss på High Chaparral vid tio-halv elva på förmiddagen och de tre(!) första klasserna i programmet redan var avslutade. Men med öppna sinnen såg vi fram mot resten av dagen - och blev inte besvikna.
För att göra en lång historia kort hade vi otroligt kul, och till och med dottern tinade upp så småningom. Working cowhorse var kul att se, och vi lärde oss snabbt att se skillnad på hur de olika ryttarna hanterade häst och kalv. Litet skeptiska var vi först inför att stressa runt en kalv i manegen sådär; hade man jagat runt ett hästföl med hund i en inhägnad på samma sätt så hade nog fler än ett ögonbryn höjts. När vi insett att det inte var en och samma kalv som skulle springa hela tävlingsklassen, och att varje tävlingspass inte var särskilt långt, kändes det mer ok.
Western pleasure var också roligt att se, på sitt sätt. Det som fascinerade mig mest var nog hästarnas samlade lugn. Att stanna ett tjugotal hästar, varav många alldeles inpå varandra, och de står i princip blickstilla i halt en lång stund utan att en enda häst blir stirrig eller retar sig på en annan häst... imponerande, för en som mest är van vid halvstirriga dressyrhästar.
Team penning var action och underhållning, det hade vi kunnat se länge på. Vi upplevde rätt stor skillnad mellan lagen, och frågade oss hur lätt det är att verkligen träna team penning. Man behöver två kompisar med hästar, en bastant inhägnad... och en flock kalvar! Var farao lånar man en flock kalvar en stund? "Hej käre granne, får jag och mina vänner lov att rida runt och skrika bland dina ungdjur nån timme då och då?":)
Dagens absoluta höjdpunkt var freestyle reining. Dotterns antydningar om att det var dags att åka hem - den första kom före lunch - hade vi lyckligtvis lämnat utan åtgärd. När första tävlande red in frågade hon "måste vi se alla?"... men efter sista tävlande ångrade inte ens hon att vi stannat. Visst var det skillnad mellan ekipagen, alla hästar hade inte sin bästa dag igår, men många var fantastiskt skickliga och Josefine Stenqvists barbackaritt på helt(!) naken häst (Eternal Popcorn) till Amazing Grace var utan tvekan det häftigaste jag och frun sett med häst någonsin. Helt otroligt. Bara det passet hade varit värt hela entréavgiften, jag ryser fortfarande när jag tänker på det.

Det största intrycket på oss från gårdagen var det av frihet och glädje. Att det verkligen går att rida på hur många sätt, och med hur många varianter av utrustning, som helst med lika fantastiskt resultat, att man får ha riktigt kul när man rider och dessutom visa det, och att det går att tävla på den nivån i en så - åtminstone synbarligen - prestigelös och varm atmosfär.
Vi fick verkligen en ögonöppnare igår, och kommer att lära oss mycket mer om westernridning framöver. Frun funderar på om hennes häst kanske egentligen kan tycka det är roligare med western än klassisk dressyr, eller åtminstone en kombination. Jag, som sysslat med sportskytte sedan lekskolan, tog en broschyr om mounted shooting... :angel:
(Fast några hardcore cowboyfetishister blir vi nog inte. :D )

Till den som läser detta och var med och tävlade eller jobbade på RHC - tack! :bow:

Hola Snubbelfot,

Jag rynkade mina ögonbryn när jag såg ditt nick härinne på western, det brukar lixom inte vara här...
Så jag blev ju tvungen att läsa. Det är roligt att höra att ni, hela familjen, uppskattade dagen och fann intresse i westernridningen, om så bara en gnutta.

Självklart skall ni testa på litet western, det går att kombinera med klassisk dressyr, hoppning eller whatever. Vanligen brukar folk uppleva att deras hästar går bättre i de andra disiplinerna då de blir lyhördare iomed westernträningen.
(Sen att de flesta som slinker in brukar sadla om helt efter ett tag är en annan femma).

Rent generellt är attityden varm och prestigelös både i träning, tävling och även härinne på forumet. Titta för all del in och tjattra i vår tjattertråd så vi vet vem vi skall hälsa på nästa gång du åker tävling.

Välkommen till western!

mvh Eva

Goa Fanny!!!:love:

Jodå, Janne har upplyst mig att du undrar hur dejten går!!! (förresten, var rädd om Janne, vilken härlig människa(läs man!):love:

Dejten ja.....En RIKTIG snygging, dessutom trevlig, dock inte intresserad av mig och jag inte av honom på det viset...

Däremot visade det sig att han jobbade som terapeut, så han kikade igenom min Mirakel och bekräftade en del som jag haft på känn, inte så roligt att höra, men det fanns en del att göra för att lösa problemet, så....

Tyvärr ladies, så hittade jag inte The Man, börjar tro att jag aldrig kommer att göra det:cry:....

Utförlig rapport om VÄSENTLIGA saker kommer senare!!!

Kan bara säga att jag verkligen längtar (redan, trots att det inte är slut!) till nästa år!!!!;)

RHC är helt outstanding!!!! Vi hade med en femtonårig tjej i klubben som nästan grät när hon var tvungen att åka hem idag, hon ska konfirmeras i morgon bitti....

Det låter som att du är helnöjd ändå, även om du och dejten inte var ämnade för varann. Men provar man inte så får man ju inte veta heller;) Så ge inte upp! En vacker dag du vet...

Jag är riktigt, riktigt rädd om Janne:love:. Han är det bästa som hänt mig!! Vill aldrig vara utan honom...

Lova att ge utförlig rapport :bump:

Efter en helt underbar helg kom vi hem idag fullproppade med inspiration. Vi åkte ner utan måsten för att slappa och ta dagen som den kom och det var trevligast vi gjort på länge. Vädret var faktiskt helt ok,inga problem bara man var rätt klädd.
Kände igen någon buke:are på avstånd tror jag. Men jag och sambon är lite smågriniga på Åke som kom och pratade en kort stund och smet iväg precis när det gick upp för oss vem det var! Sedan så hittade vi inte denna människa igen trotts mycket letande så nu får hon passa sej, snart är det ett dax för att ta emot ett besök av oss.

Hola Snubbelfot,

Jag rynkade mina ögonbryn när jag såg ditt nick härinne på western, det brukar lixom inte vara här...
Så jag blev ju tvungen att läsa. Det är roligt att höra att ni, hela familjen, uppskattade dagen och fann intresse i westernridningen, om så bara en gnutta.
Ja, man vet aldrig var man hittar mig - överraskningsmomentet är undervärderat! :D
Titta för all del in och tjattra i vår tjattertråd så vi vet vem vi skall hälsa på nästa gång du åker tävling.
Vi såg att Bökeberg kan vara ett trevligt utflyktsmål nästnästa helg... :angel:

*KL*

Efter en underbar helg på Rhc är jag mer än nöjd :D Vill tacka alla ryttare för allt ögongodis men framförallt vill jag ge en eloge till alla underbara funktionärer som gör ett kanonjobb!!

På återseende nästa år och då har jag lovat min dotter att jag ska tävla i Pole bending med min isis och vem vet kanske det blir en töltande uppvisning i freestyle reining :o

Ps det var nog inte bara mina ögon som rann efter Josefine Stenqvists underbara barbackaritt:)

Senast ändrad av en moderator:

Är det någon som har filmat den tro?

Helgen har varit helt underbar. Mycket trevligt sällskap hade vi på campingen med.

Efter en helt underbar helg kom vi hem idag fullproppade med inspiration. Vi åkte ner utan måsten för att slappa och ta dagen som den kom och det var trevligast vi gjort på länge. Vädret var faktiskt helt ok,inga problem bara man var rätt klädd.
Kände igen någon buke:are på avstånd tror jag. Men jag och sambon är lite smågriniga på Åke som kom och pratade en kort stund och smet iväg precis när det gick upp för oss vem det var! Sedan så hittade vi inte denna människa igen trotts mycket letande så nu får hon passa sej, snart är det ett dax för att ta emot ett besök av oss.

Nu vet jag hur en förvånad Cindy Lou ser ut i allafall. :rofl:;)

senaste anm dag 13 juni.
Jag är anm till barrel och polebending men jag ska vara med på teamsorting med men min kompis har nu tyvärr ingen häst till detta pga fång.:confused::cry:

hur gick det för dig i helgen då?

någon som har bilder lr filmer från helgen på chappen?

Hehe....... Nä, det såg ut som om större delen av publiken grät när hon red.

Vackert var ordet, sa Bull!
/Mike

Nu är man hemma efter en helt otrolig helt :bump::banana::bump::banana:
Dottern har tagit ungefär 1000 kort så det kommer bilder så fort hon fixat dessa.
Har hälsat på en från buke.....Lazy Lady som jag köpte fina saker till bra pris hos :bow:
Dottern hade visst spungit på Åke härifrån tillsammans med Gordon. Såg några till härifrån men jag var för feg för att ge mig till känna :grin:

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: Görel
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
842
Senast: Red_Chili
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka