Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då skriver jag som jag brukar skriva till ungdomar, som ställer frågor här.
Vad svarar du SJÄLV på dina frågor?
Då gör jag som alla andra diskustanter och väntar till det läget kommer, så jag vet vilket svar du vill ha . Och kan svara utifrån det.
Jag vill ha dom svar som berättar hur olika personer gör.
Jag vill att folk tänker själva och inte svarar utifrån en mall som du tydligen tänker göra.
Nej, faktiskt inte.
Jag vet vad som händer med min häst och jag vet vad jag gör åt det och vad jag BÖR göra, men pga mina funktionshinder inte förmår att göra vid rätt tillfälle.
Och jag har tidigare berättat vad som händer och hur jag gör och då får jag bara veta hur fel mitt sätt är. Och därför väntar jag för att se hur DU gör för att se om det verkligen skiljer sig så mkt från mitt sätt.
Och inte för att göra dig besviken. Men - Jag tror det är fler än jag som tänker så här. Eftersom det är många som under åren i det här forumet, som försökt beskriva men bara får veta hur fel DE gör.
Mvh
IngelaH
Då gör jag som alla andra diskustanter
Diskustanter? Är du en sån?
Allvarligt, God Jul på er alla!
Aha du tänker så...
Men flytta tråden till dressyr då för där är inte folk rädda för att ha fel, eller fråga eller diskutera olika metoder eller ge förklaringar och inte bara försvinna när motargumenten börjar komma.
Å nä vars' här flytt' int' För där fick jag ju det svar, jag förstod att vi skulle få om vi skulle säga något. Då skulle du göra ditt bästa för att ge oss dina MOTARGUMENT i stället för att tala om hur du gör.
Ha ha ha... Nä den här tråden skulle inte handla om att jag skulle ge motargument, jag ville inte säga något först för jag vill höra alla ANDRAS checkpunkter.
Skriver jag ner mina så finns det ingen anledning för tråden att fortsätta leva
Så nepp flytt den eller låt den dö , ingen djävel vågar ju skriva i denna tråden nu efter din analys
Så hur märker ni att hästen har sluppit ur sin ram och hur korrigerar ni det?
Hur märker ni att hästen böjer sig i kroppen falskt och hur korrigerar ni det ?
Blir för svamligt om jag svarar mer just nu - för trött.........
God jul diskuskäringar
Hmm, intressant diskussion det blev så här på julafton
Jaså du tror att du får motargument som gör att du i känd stil får "dra dej tillbaka" Eller menade du något annat när du inte kunde skriva hur du gör.
Är lite trött så här på julafton - det blir inte så genomtänkt, även om jag red senast imorse är jag långt från stall och hästar nu över jul.
Men men....
Jag tänker dels att det finns gradskillnader, jag nöjer mej med/märker mindre än en skicklig ryttare, tex. det handlar om nivå.
Samt att det här är något som man håller på med hela tiden, att hålla kontroll på, - eller försöka snarare.....
Men ja, jag skulle nog säga att de tydligaste checkpunkterna är nog tex att hästen känns ojämn i handen, mer i ena handen. Eller för mycket i båda pga för mycket påskjut.
Lägga till den skänkel som behövs, gärna flytta lite, alt då bromsa upp och få hästen framför hjälperna och inte ligga på.
Blir för svamligt om jag svarar mer just nu - för trött.........
God jul diskuskäringar
Skitsvårt att svara på eftersom det är individuellt för varje häst vad just dens ram är beroende på utbildningsståndpunkt och dessutom ska man ta hänsyn till varför hästen "sluppit" ur ramen.
Det kan vara för att den är trött, just den biten är jag som regel alltid uppmärksam på, och då tar vi vila.
Trött?, Jag undrar vad du pysslat med samtidigt som julstöket?
Sugit i dig spetsad glögg?