Rambo original eller Amigo bravo 12 ?

Harbor

Trådstartare
100 grams täcke är jättepraktiskt tycker jag och tänker skaffa ett. Men vilken ska jag ta, Rambos eller Amigo Bravo 12? Är Rambon värd det dubbla priset?

Jag har ett Amigo Bravo och har varit nöjd med det. Är hästen den som får sina täcken sönderbitna (i motsats till den som biter sönder täcken) hade jag inte tyckt det var värt Rambos pris. Går hästen av någon orsak själv, eller bara har snälla hagkamrater kan du ju överväga det.

Jag har ett Amigo Bravo och har varit nöjd med det. Är hästen den som får sina täcken sönderbitna (i motsats till den som biter sönder täcken) hade jag inte tyckt det var värt Rambos pris. Går hästen av någon orsak själv, eller bara har snälla hagkamrater kan du ju överväga det.
Det har du faktiskt rätt i. Bra logik. En sån blir det.

Det beror ju på hur jävliga de som biter är. Rambo är ju betydligt hållbarare. Men så klart håller det ju inte för hur mkt stryk som helst.

Till TS. Jag har både Original och Bravo och på den ena hästen sitter Bravot bättre, medan den andra sitter Originalet bättre. Hade jag haft pengarna, så hade jag ändå satsat på ett Rambo. Det är som sagt ett mer hållbart och rejält täcke.

Jag har rambo original i busig valackflock. Det är inte en bov och flera offer utan fullt ös på allihop. Medan kompisarnas täcken fick reva efter reva i vintras är det bara repor i mitt rambo. Det sitter kanon på hästen också. För min häst är också v-knäppningen en viktig anledning till valet av täcke.

Det är klart att det är synd den dag det går hål men jag kommer nog inte att gå tillbaka till något billigare täcke.

Jag har rambo original i busig valackflock. Det är inte en bov och flera offer utan fullt ös på allihop. Medan kompisarnas täcken fick reva efter reva i vintras är det bara repor i mitt rambo. Det sitter kanon på hästen också. För min häst är också v-knäppningen en viktig anledning till valet av täcke.

Det är klart att det är synd den dag det går hål men jag kommer nog inte att gå tillbaka till något billigare täcke.

Jag tror också rambos håller bättre om kompisarna biter. Men jag gillar annars amigo lite bättre och deras skärning i fronten, sitter superbra på båda hästarna som är ganska olika i kroppen. Ingen av dem blir dock särskilt biten, valacken biter tyvärr själv sina kamrater däremot

Bravot håller rätt bra. Både mot små bitande Unghingstar, och mot repande broddar när det klättras (morr). Hero däremot blir sopor efter ett tag.

Rambot är nog inte mycket mer hållbart om hästen får bett eller så. Vet en häst som sliter sönder sitt eget Rambo. Köper nytt och nästa dag är det också trasigt. Så jag hade inte lagt så mycket pengar om man vet att man har sånna hästar som ska bita i täckena.

Jag har samma erfarenhet som @Henri1, att Amigo passar olika modeller av hästar. Har ingen du känner ett som du kan få prova på din häst? Så har vi gjort i vårt stall istället för att köpa och chansa.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
2 335
Senast: blayenka
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Utrustning Ska köpa nytt regntäcke till ponnyn. Hon har amigo hero nu med klassiskt frontspänne stl 115. De är precis på gränsen till för små så...
2
Svar
36
· Visningar
2 785
Senast: Kristall10
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
996
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Hjälp