Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rally-folk!

KL

Vi kom med både för- och eftermiddag på vår första rallytävling någonsin, jag och lagotton. Synd bara att hon inte är hemma så vi kan träna :p

Haha, var är hon då? :p

Det verkar som om både jag och Lady_A kom med på tävling den 10 mars. Ingen lottning :bump:
Sååå nu ska jag träna och hoppas på att fixa sista kvalificerande resultatet i nybörjarklassen. OM vi lyckas med det så blir Wahidah första salukin i Sverige som har RLD N. Det vore ju lite coolt :p

Hon är hos mina föräldrar, egentligen skulle vi hämtat henne tidigare i veckan men snön satte stopp för det.
Och nu ska vi iväg i helgen så nu lämnar vi andra hunden där med.

Vet dock att ingen av hundarna klagar, de får långa promenader flera gånger om dagen så där är det verkligen aktivitet ute, sova inne.

kl

Vi startade vår andra tävling i lördags!

Halkade in på ett bananskal ;) 2 min innan banvandring (var reserv), dessutom hade hunden legat i kall bil några timmar, och därtill blev hon påhoppas av en annan hund när vi skulle värma upp vilket skrämde henne så hon gick och tryckte bakom mig och inte ens ville lägga sig under uppvärmningen. :crazy: Som grädde på moset var det en sådan bana som hon har svårast för, långa transportsträckor och samtliga av våra sämre skyltar...

MEN! Vi vann klassen med en 100-poängsrunda!:banana:

Hrm....eller så visar det sig, när jag väl hittat parkering (mycket folk och hundar och bilar) och ringer kompisen för att fråga var hon var att tävlingen är imorgon.....:o :angel: :eek:

Hahahah! ÅH :rofl:

Jag brukar alltid oroa mig MYCKET mer för att hitta till rätt plats osv rätt dag och tid än vad jag oroar mig för själva tävlingen. Än så länge har jag inte varit där fel dag i alla fall, men det är skönt att veta att min oro inte är helt obefogad, det GÅR ju tydligen att ta så väldigt fel :D

Nu så är debuten avklarad. Och den blev sisådär. 64 poäng för att mina nerver spökade och jag förvirrade stackars hunden.
Den andra starten gick däremot bättre, hunden var taggad och glad och studsade lite vilket drog ner några poäng samt nån förarmiss, men jag tycker att 93 poäng är helt ok :D

Grattis! Det var ju roligt! Fick du tävla både fm och em alltså, den möjligheten har jag hiottills aldrig sett på tävling tidigare!

KL

Rally låter helskoj! Och jag skulle gärna vilja börja med min hund, dock har jag kollat runt på närliggande klubbar och det finns inga kurser och heller inga aktiva. Så har ni några tips på litteratur eller hemsidor med lite nybörjartips och instruktioner? Och finns det några allmänna rekommendationer angånde ålder när det är lämpligt att börja?

kl
jag och vovve har anmält oss (ja eller han har ju inte gjort det :angel: ) till en nybörjar rallylydnadskurs! Tjohoo! Jag hoppas att vi kommer med, det ska bli kul att gå kurs och testa på något nytt! :D

kl.

Anmälde mej till en nybörjarkurs i rallylydnad med min agilityhund Keenay. Idag fick jag veta att jag kom med! Riktigt roligt. Jag som gillar att ha mål i träningen har satt upp ett mål även till rallyn. Kursen börjar den 20 mars och de kommer att vara en träningstävling den 15 maj så jag hoppas att vi har kommit så långt att vi kanm vara med på den! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka