Allt kostar pengar även för veterinärerna. Bensin, försäkring på bilen, slitaget på bilen (man brukar räkna på runt 40 kr milen om man räknar med slitage och sånt på en bil), alsolspriten som de tvättar med, bomullen som de använder vid tvätten, kanylerna, sprutorna, handskarna de har på sig, vaccinet, lönen, arbetsgivaravgiften, lokalerna de hyr, med mera med mera. Detta är saker som inte betalas via skattemedel (till skillnad från vår läkarvård) Därför måste de ta betalt för det. Jag som jobbar inom kommunen måste ta ut en avgift på 800 kr i timmen för att täcka 70% av min tjänst (resten betalar kommuninvånarna genom skatten), Då ska det tilläggas att jag inte har någon provision eller så utan helt vanlig lön (som inte är jättehög)Och då går det inte åt på långa vägar så mycket material som veterinären gör av med. Visst är det mycket pengar, och inte så kul att punga ut med, men jag tycker nog inte att de tar ut några direkta överpriser om man tänker på vad det kostar att hålla igång en sådan verksamhet. Räkningarna som vi får från vår privata veterinär ligger ungefär på samma nivå.