Sv: Gaaahhh! Oh vad roligt :/
Vår nuvarande veterinär är nog en privatveterinär, tror jag, och han ÄR dyr, men brukar säga att han gör ett bra jobb och det kostar och vill man inte betala priset så får man ta en annan veterinär. Min förra travare fick foderstrupsförstoppning och veterinär tillkallades som rensade halsen och gav antibiotika och vi fick också som vi skulle ge henne i några dagar, tror det var en vecka. Detta kalaset kostade mig 725 kr allt som allt. Hon blev inte bättre efter behandlingen med antibiotika utan ville inte äta och bara snörvlade, alla trodde att vi var tvungna att avliva henne eftersom hon rasadei vikt. Vi ringde samma vet som kom ut igen och så hon behandlades i en vecka till. Efter behandlingen var hon bättre och var på väg att bli bra. Sammanlagt kostade detta 1450 kr allt som allt.
Eftersom jag fick stallplats hos min förra veterinär så fick vi ganska god kontakt. Jag tyckte att han var en mycket trevlig och rolig man, fast enligt andra var han en surgubbe. ( kanske blev han " glad" när en 18 årig tjej visade intresse för hans hästar och hans jobb...). Han är ganska känd på flera håll i Sverige och han kunde ta ut riktigt rejäla summor i veterinärvårdsavgifter av personer som hade pengar ( hans egna ord ). Inget jag tyckte var rätt på något sätt, men tyckte att det jag betalade var alldeles lagom.
Enligt honom skulle jag bli en bra veterinär, men han blev så besviken när jag berättade att jag nog aldrig skulle bli det eftersom jag är kass på matte. Han ville hjälpa mig med matten, men det blev aldrig av, tyvärr.
Hoppas att det finns fler bra veterinärer och att det kommer ut en ny till er när den ni har går i pension.