Räknar på kostnader

E

Egonson

Vilket blir billigast, om man ger 1 kg Lucern som kostar 125 kr/30 kg, eller 0,3 kg Krafft Protein som kostar 360 kr/30 kg?
(Altså per dagsgiva)
Behöver ett proteinsmockat foder, och försöker klura ut vad som är billigast förutom Soja.

Jag är supersämst på matte :o :eek:

Sv: Räknar på kostnader

Krafft protein blir lite billigare men lusern bättre för hästen. Soja klart billigast. 0,5 kg lusern o 0,1 kg soja (ungefär) blir både billigare o bättre än 0,3 kg K protein.
PL

Varför är lucern bättre än krafft?

JAg ger min häst fn Nya Krafft Groov , vore det bättre med Lucern istället?
Min häst har tendens till korsfölamning så jag ger henne så litet sädesfoder som möjligt...

Det var nog just Krafft Protein som menades :)
Inte alla Kraffts fodersorter.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 269
Senast: Lisalei
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 014
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 509
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama