Räkna ut procenten

D

Dajjen

Jag kan noll om dressyr.. men är lite nyfiken ang de där procenten som alla tjatar om.
Red LC:1 igår, för min tränare, och får då endast bedömt på själva momenten, alltså 7,8,9 osv på tex fri skritt. Eftersom det bara är träning fyller hon inte i allt och jag undrar då vad det andra är, om ni förstår vad jag menar. De som står under själv programmet.. eller hur man nu ska förklara det. Allt det där med koeffer och grejjer. Har inte pappret här nu men jag tror att ni som är inbitna dressyrare borde fatta vad jag menar :smirk:

Hoppas jag får nåt svar i alla fall, för det vore bra att veta!

Sv: Räkna ut procenten

För att räkna ut procenten räknar du ihop alla siffror du fick på de olika momenten. På programmet står en max-poäng. Du delar den siffran du räknat ihop med max-poängen. Delen på det hela =) då får du din procent!

Du får ju en samlad poäng, inkl koeficienter och bedömningar för sits, framförande o likn. och sen räknar du ut hur många procent av maxpoängen du har. Maxpoängen för programmen står längst upp på protokollet.

Ursäkta, var inte lika snabb!

Aha. men det var ju lite synd att tränarn inte fyller i allt så man kan räkna ut nån procent då.. det hade ju varit skojj att veta :) men blir man bedömd 1-10 på sitsen och det med eller? och vad menas eg med koeficienter?

vet som sagt noll om dressyr, så ursäkta om jag frågar samma saker hela tiden. Hade nog varit lättare om jag haft programmet här!

Koefficient betyder att du får räkna betyget gånger 2 el 3. T ex en skänkelvikning kan i några program räknas med koefficienten 2 och då blir din poäng om du får en sexa alltså 12 poäng. Längst ner på programmet finns de allmänna bedömningarna som bedömer hästens eftergift, utförander, vägarna mm.

vill du vara omständig kan du ju ta maxpoängen för bara programdelen (10 poäng för varje bedömningsdel om jag inte är helt ute o snurrar) och sen räkna ut procenten. din poäng på det / den "nya" maxpoängen. lite omständigt, men ändå...

Ahh smart :) då fick jag 75,8%. det är väl inte så illa pinkat på en ridskolehäst?

tack för hjälpen allihop!

;)
Moorice skrev:
För att räkna ut procenten räknar du ihop alla siffror du fick på de olika momenten. På programmet står en max-poäng. Du delar den siffran du räknat ihop med max-poängen. Delen på det hela =) då får du din procent!
okej!

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 452
Senast: Hippocampus
·
Utrustning Vet inte riktigt hur jag ska förklara med gör ett försök. :) Drar lite historik om hästen först. Han har en super svängd rygg och...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 460
Senast: Nominous
·
Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 537
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA