Raka och täcka häst

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare missmuppsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 734
M

missmuppsan

Ni som rakar era hästar under vintertiden, vad har dom då för täcken på sig. jag funderar på att raka min häst helrakat endast ben och schabrak form kvar.. va tycker ni att jag ska ha för täcke. ska jag ha helhals eller räcker de med ett tjockt vintertäcke?

mvh miss

Sv: Raka och täcka häst

Min häst är helklippt för ca 10 dagar sen, han har fleecefodrat regntäcke på sig nu. I vinter kommer han att få vintertäcke på sig (300 g) när han klipps igen, halstäcke har jag aldrig använt (mer än ridregntäcket då) och kommer inte att använda heller. Min häst har inte behov av det.

Sv: Raka och täcka häst

jag ska klippa min häst i helgen han kommer att ha ett fleecetäcke och ett regntäcke och när det blir kallare ett vintertäcke och om det är extremt kallt ett termotäcke under

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
910
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 085
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 091
Senast: Bee
·
Foder & Strö Skall se om jag kan ta ett nyare kort på henne. Detta är från april. Men hon har lagt på sig rejält nu. I vintras va hon lite för smal...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 792
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka