S

Sunmoonstar

Va kul med en kattsida! Vore skoj att hitta fler kattälskarvänner i Umeå där jag bor! Jag har en ragdollkille som är 9 månader nu och han är jättefin. Men. Han är otroligt "bitsk" av sig!! Någon annan som har detta "problem" med sin ragdollkatt? Han bits rätt ofta och väldigt hårt! Vad beror det på och vad kan jag göra åt det, någon som vet??:confused:

Sv: Ragdoll

Det kan nog vara så att han är lite i en "trotsålder". Försök att undvika att leka med honom med dina händer, och acceptera inte när han biter.

Sv: Ragdoll

Isåfall har han varit i trotsåldern sen han var 12 v! Han är 10 månader nu... Från början accepterade jag inte att han bet, jagade fötter, klättrade upp efter benen mm, men han bryr sig inte. Han är LITE lugnare nu. Antar att han är överaktiv eller skulle behöva en kompis på dagarna!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 953
Senast: fixi
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 319
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 703
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 686
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA