RÄdd!!!!!

P

petra73

Hej alla!!!
Vet inte riktigt hur ja ska börja:( E rädd!!! Har fått ett misssfall o nu vill vi försöka igen, men denna gången e ja rädd!:( Vill inte gå igenom ett missfall till, de va de värsta ja varit me om!! Kanske vi inte lyckas denna gången heller:( Vill ju så gärna ha ett syskon till lillan o min sambo vill ju gärna ha ett eget barn( även om min tös e som hans eget). men ja känner mig så rädd, vet inte vad ja ska känna el tänka;( Vill ju såååå gärna!!!!
Har ni ngr goda råd kanske, skulle behöva de nu.....
 
Sv: RÄdd!!!!!

Graviditet och barn är alltid en risk för besvikelse, brustna förväntningar och sorg.
Tyvärr..

Det finns inga garantier.

Jag tycker att det du ska fokusera på är att -trots ditt missfall och trots att du utsätter dig för ännu en besvikelse- så finns där i framtiden förhoppningsvis ett syskon som väntar på er!
Enda vägen dit är att utsätta sig för riskerna en gång till!
 
Sv: RÄdd!!!!!

En fråga också - hur länge sen är missfallet?

Har du haft tid att sörja att det blev fel, att acceptera att just det barnet inte var avsett att komma?

I övrigt - gå på Tryggs linje! Livet är inte tryggt, det finns inga garantier. Allt man vill ha, som är värt att ha och kämpa för, kommer med risk för sorg.

Lycka till, vi håller tummarna för att nästa försök leder till ett litet syskon!
d054.gif
 
Sv: RÄdd!!!!!

Vilken vecka var missfallet?

Om det nu var tidigt så kan det vara en (klen) tröst att många graviditeter slutar i tidiga missfall.
Dvs innan v. 12-14.

Trösten kan ligga i att det inte är något fyskiskt fel på en utan att det är naturligt helt enkelt!

Har haft flera tidiga missfall själv.
Det jobbigaste var när jag gick omkring och trodde att jag var gravid fram tills v.15 då ett fostervattensprov skulle göras.
Det visade sig att fostret hade dött för länge sedan så fostersäcken var tom!
Detta samtidigt som min kropp fortfarande utvecklades precis som vid en vanlig graviditet!

Var det ett senare missfall antar jag att ni har fått svar på ev. fosterskador och dyl samt att vissa prover är tagna på dig med.
Allt för att försöka förhindra ett nytt sent missfall!
 
Senast ändrad:
Sv: RÄdd!!!!!

Ja fick missfall i sept, o ja de va jobbigt. Men vi har tagit oss
igenom detta med hjälp av varandra. Men rädslan finns ändå!!!:(
 
Sv: RÄdd!!!!!

Vilken vecka var missfallet?

Om det nu var tidigt så kan det vara en (klen) tröst att många graviditeter slutar i tidiga missfall.
Dvs innan v. 12-14.

Trösten kan ligga i att det inte är något fyskiskt fel på en utan att det är naturligt helt enkelt!

Har haft flera tidiga missfall själv.
Det jobbigaste var när jag gick omkring och trodde att jag var gravid fram tills v.15 då ett fostervattensprov skulle göras.
Det visade sig att fostret hade dött för länge sedan så fostersäcken var tom!
Detta samtidigt som min kropp fortfarande utvecklades precis som vid en vanlig graviditet!

Var det ett senare missfall antar jag att ni har fått svar på ev. fosterskador och dyl samt att vissa prover är tagna på dig med.
Allt för att försöka förhindra ett nytt sent missfall!
O ja lider me dig, de måste varit jättejobbigt:(
Ja va i vecka 7 så de hade ju inte gått så långt....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 998
Senast: Hermelin
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 956
Senast: Elendil
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 351
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 530
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp