räddningshund

Åh, låter kul! Min tjej har ju både ålder inne, MH och lydnadsettan (188 p) klar!

Ska nog kolla upp detta närmare. :) Problemmet med mig är att jag tycker allt verkar kul. Jag vill köra både lydnad, BHP,BSL, räddning, spår och rapport. :D Stackars hund att matte aldrig kan bestämma sig.

Trots stor sorg efter min lilla bäbis är det nog snart dags att börja titta efter en ny liten kompis. Synd om tiken att hon åker på ALLT matte vill göra. :angel: Igår kväll låg hon helt utslagen och reagerade knappt på något....som vanligt.

Måste nog ha två hundar att dela upp träningen på. :p

Du skulle ju kunna köpa en Malle som en Bebben möjligtvis skulle kunna vara hundvakt åt när du behövde det :angel:

Sen ÄR det faktiskt den allra bästa rasen :d

Annars har du en villig (läs, villig MATTE) hund härute att öva dig på. Där kan du snacka om att få jobba ibland ;)

Jag vet .. :D
Och sysslar man med räddning så hinner man knappt annat :crazy:
Man får ju vara med och vara figge åt andra, så att man har figgar själv när man tränar :DOch det tar tiiid med räddningsträningen.Men lydnad kan man ju tävla vid sidan av,
BHP blir nog svårt att hinna med..
Jag gillar ju skyddet (BHP) mest av allt tror jag, vi har tränat lite med Leo, men det behövs meeer lydnad
på han , han blir sååå tänd på armen så han lyssnar inte riktigt och det går inte!
BHP, kräver ju en del eftersom det är tre moment, spåret
skulle vi behöva träna massor på men det har inte hunnits
med nu på ett tag..han är så snabb när han spårar :crazy:

Men om han nu inte skärper till sig med andra hanar så
måste vi tyvärr lägga ner räddningen, synd då han är bland
de bästa i söket i vår grupp :(

Funderar oxå på hund nummer två, har hittat en hane som jag vill ha en tik efter
denna

http://hem.passagen.se/wankenobi/

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 624
Senast: Rugge
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 552
Senast: fixi
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30