Räddningshund/utbildning?

R

Rigoletto

Finns det någon här som kan upplysa mej om vad som krävs av hund/förare för att bli räddningshund?

Är det någon här som har en utbildad räddningshund?
 
Sv: Räddningshund/utbildning?

Dom ville på brukshundsklubben att jag skulle utbilda min till räddningshund (sch/bc) men han är lite för ointresserad av andra människor för det...så det borde ju innebära att din hund tycker om andra människor, eller visar intresse för dom....sen ska dom väl vara modiga och framåtgående , självständiga...bra näsa ..
 
Sv: Räddningshund/utbildning?

Jag hittade all info om det på sbk:s hemsida nu! Men tack för svaret!!
 
Sv: Räddningshund/utbildning?

Ska man kontakta sin lokala brukshundsklubb för utbildning eller var kan jag få reda på var dom kurserna ges någonstans?

Vad jag vet har inte min brukshundsklubb någon räddningsutbildning.
 
Sv: Räddningshund/utbildning?

just nu är det utbildningsstopp på räddningshundar - ta kontakt med din brukshundsklubb och kolla om de har en tjänstehundssektor. Det är via tjänstehundssektorn som man oftast utbildar räddningshundar!

Javan
 
Sv: Räddningshund/utbildning?

Ok, vet du varför det är utb.stopp och hur länge?
 
Sv: Räddningshund/utbildning?

Det är utbildningsstopp pga omorganisation i svenska försvaret om jag inte minns helt fel.

Ingen vet när utbildningsstoppet hävs. Vet bara att på vår sektorsträff i vår klubb för en vecka sedan tyckte tjänstehundssektorn att det behövdes hävas nu...

Javan
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 293
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 863
Senast: tuaphua
·
Hundträning Det kanske är fler än jag som följt historien om de försvunna barnen i Amazonas som överlevde en flygplanskrasch och levde själva i 40...
Svar
8
· Visningar
2 356
Senast: fejko
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 672
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp