Räddningsdroppar?

Bellafjella

Trådstartare
Hej. Någon här som brukar använda s k "Räddningsdroppar" på hästen?

Ska klippa pållen på torsdag och eftersom han är rädd för maskinen så gav jag honom "räddningsdroppar" förra vintern men har helt glömt bort hur mycket man ger.

Jag gav x-antal droppar i en urholkad morot en liten stund innan klippningen men har som sagt glömt hur mycket? :(

Sv: Räddningsdroppar?

Ca 5-10 droppar har jag för mig.
(Min moster är homeopat, men kommer inte ihåg hur mycket man ska ge, skäms på mig :mad: )

hmm.. vi hade d på min ponnt när hon skulle åka trailer. men minns inte hur mycket...
men 10 låter bra de!!! ge honom o se hur han reagerar.. o ge mer om de inte funkar..

Hur får man tag på dessa "räddningsdroppar". PM:a gärna!

/Lizzie - som för tillfället har en hysterisk pålla...

Hittade precis adressen till stället där jag köpt dropparna så nu kan jag ringa och fråga om dosen. :)

Pm:ar dig om adressen.

Vill gärna ta upp tråden igen med samma fråga som tråden startade med. Är det någon som känner till vilken dos som är lämplig till medelstor häst? Positiva/Negativa erfarenheter av dessa "räddningsdroppar" välkomnas hemskt gärna:)

Får jag fråga vad räddningsdroppar är ?

Jag vet inte så mycket om dem själv, har precis köpt en flaska eftersom jag har mycket gott om dem.
Det är ett blomsterpreparat som skall ha en mildt lungnande effekt på både männskor och djur.

My Precious skrev:
Vill gärna ta upp tråden igen med samma fråga som tråden startade med. Är det någon som känner till vilken dos som är lämplig till medelstor häst? Positiva/Negativa erfarenheter av dessa "räddningsdroppar" välkomnas hemskt gärna:)

Jaha, här var min gamla tråd igen! :)

Jag brukar ge 10-12 droppar i en urholkad morot eller äpple ca 5 minuter innan jag ska klippa vår pålle. Positivt är att man kan rida som vanligt efteråt. Det är inte så att hästen blir drogad som plegg
t ex. Negativt? Tja, skulle i så fall vara att det går ur kroppen ganska fort så om man står och t ex klipper en häst (vilket kan ta lång tid) så får man vara beredd att ge mer. Men det är inte farligt eller så att ge mer vid behov.

På vad sätt märker ni en skillnad ,låter helt otroligt med 10 droppar och pållen är lugn att klippa ..
Borde ju fungera att klippa även utan dessa droppar ???

Förlåt men är detta inte inbillning :confused:
Är de värt att pröva ser ni så stor skillnad ??

Mia Nyfiken

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 364
Senast: Hellhound
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 820
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 558
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
83 476
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Vilken försäkring?