Rädda katter på nyår?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare 3Gringos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 2 272
3

3Gringos

En hel del hundar reagerar ju på raketerna. Bryr sig era katter?

Sv: Rädda katter på nyår?

Mina katter tycker det är kul att titta i fönstren.. De gillar de färgglada raketerna...

Jag tror de flesta katter anser det vara lajbans med att sitta och glo i föntret när raketerna skjuts upp ;-). Snackade med tanten i djuraffären i dag om skotträdda hundar...hon sa att: hennes dotters fd hund var hemskt skotträdd...MEn sa hon..då ska du se katterna..Huvudena går som proppellrar där dom sitter im fönstret å glor på alla raketer ;-)...Mina katter verkar inte berörda....fast det är klart: går det av en millitärbomb ute på gatan så rutorna skallrar..ja då gömmer dom sig..

Inte vad de visar iallfall. Inte hunden heller, hon vill jaga dem och är jätteglad ;)

Mina sover....... de reagerar mest om det blixtrar till utanför fönstret, då går de dit och tittar. Men rädda är de inte. Nu bor iofs jag väldigt nära en flygplats och därför är lägenheten väl ljudisolerad så det smäller inte så högt här. Det är Nalas första nyår, och Tipex 6:e, men T har aldrig brytt sig i de andra lägenheter vi bott.

Det gör mina med,om de ens märker det,här har de hållt på en vecka nu... :mad:

Mvh Zaria

Min huskatt är åskrädd och reagerar såklart på detta med. Brukar sätta på radion lite småhögt när det är som värst och vika ner persiennerna i sovrummet så hon kan komma undan ljud och ljus under sängen.

Oliver sitter på soffan och tittar ut genom fönstret och tycker att det är rätt kul att titta på alla färger. Så länge han är inne bryr han sig inte om höga ljud, däremot när han är ute är det lite mer läskigt som t.ex. när ambulanshelikoptern kommer (bor ca 200 m ifrån helikopterplattan på NUS).

Han är nyfiken men skraj och ligger just nu och trycker under sängen. Jag låter honom vara, i morgon har han glömt alltihop. :)

Jo, Hobbe tycker att det är jobbigt. han ligger under soffan och trycker nu.

Mina katter är lite rädda på nyår men inte för raketerna utan för att det var mycket folk hemma, så de höll sig mest utom synhåll förutom när det var matdax!

Har inte märkt nån skillnad på mina katter, de bryr sig inte om smällarna men blir nyfikna när det kommer nåt färg glatt fladdrande förbi fönstret, då rusar de fram för att kolla :D de är supersköna!
http://medlem.spray.se/merlynlindahl/

Mina katter tycker det är jättespännande! Hoppar upp i fönstren och tittar! :D En kattunge på snart 5 månader och en 6-åring.

Våra katter bryr sig inte, de brukar vara inne då, och då brukar de sova. Men jag vet inte vad som skulle hända om jag tog ut de, säkert skulle de nog bli rädda.

Mina är varken rädda eller intresserade...

Mina sitter gärna i fönstret och tittar facinerat på raketerna!

Min ena bryr sej inte,medans den andra ligger och morrar.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 823
Senast: Lingon
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
411
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka