P
pinokkio
Jag var ute i helgen med två andra tjejer och körde vagn med våra shettisar. Den ena tjejen hade med sig två hundar, en Grand Danois och en vallhund. Allt var lugnt i början, men rätt vad det var så halkade hundarna efter oss. Jag var sist av oss som körde och såg på långt håll att hundarna kom i full fart efter oss. Försökte uppmärksamma det för pållen så att han var med på det. Men ack min häst blev så rädd att han ställde sig på bakbenen så jag for fram och slog i knät i vagnen. Sedan for han iväg i full sken rätt in i den framförvarande hästen. De andra hade inte märkt något för de var längre fram. Jag blev ganska rädd men tänkte att det var en engångsföreteelse. Men han blev bara mer och mer rädd för hundarna när de sprang lite som de ville. Tillslut räckte det med att de kom emot honom på långt håll så ville han resa sig upp. Det var en mardröms körning för mig, jag har aldrig haft problem med detta innan. Han är inte lättskrämd annars,det kvittar om det kommer rådjur, älgar, motorcyklar bilar m.m
Vad ska jag göra åt detta problem? Han till och med blivit lite bakrädd nu.
Vad ska jag göra åt detta problem? Han till och med blivit lite bakrädd nu.