Rädd häst?

P

pufffan

Jag tänkt höre med er här inne då jag tyck att ni är så duktiga på dette med körning.
Som ni vet så råkade ju Kotte och jag lit illa ut. Tror ni ni som kan dette att Kotte kan ha blivit skrämd?Jag har int kört Kotte sedan dette hände. Jag kan ju int tömköre heller tror ni att det är någe fare att sätte för han och åke nu när det har gått ett tag?

Sv: Rädd häst?

Ta hjälp av någon första gången, jag har för mig att du sagt att du har svårt att få hjälp, men såhär första gången är det ju viktigt att det inte händer något.

Lycka till!

Lotta

Jag tror det är mycket bra om du kan ha en medhjälpare första gången.
Även om Kotte inte blivit rädd för att köras kommer du att vara orolig och det smittar lätt av sig på hästen.
Försök hitta någon som är med, så blir du lugnare, och det är nog en trygg kusk din häst behöver just nu. Lycka till. //Pia

Jag är jo bare så orolig att det skall hände någe otäckt med min lille Kotte.Om jag slår mig må det väl vare hänt men Kotte kan ju int rå om att jag är en klant.Vill ju bare att han ska kunne lit på mig.Jag ska ta och höre om någe av brorsbarnen kan åke med på en tur.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror nog att Kotte vet att du "int" vill han något illa och litar för fullt på dig.

Tänk, jag tror också att Kotte känner att pufffran inte vill illa. Jag tror att han litar väldigt mycket på dig pufffran och det ska nog gå bra ska du se :love: !

Hej mine vänner.
Nu har jag varit ute och kört Kotte. Det gick som bare den. Han var int det minste rädd. Tack alle vänner som har hjälpt mig. Nu känns det allt lit bätter.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 186
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 879
Senast: starcraft
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar