Rädd för trimmern

D

dockan_

Hej!
Skulle prova klippa min yorkieblandning igår med min pojkväns klippmaskin :rofl: Skulle bara prova ifall de funka, men han blev så rädd. Den låter inte änns mycket..
Är det någon som har något jag kan göra åt detta?? :S

Ska köpa en tystgående trimmer idag iaf och hoppas den är tystgående också.. Annars, vad gör man? Jag vill trimma honom själv ..

Sv: Rädd för trimmern

Jag vet i och för sig inte hur bra pojkvännens trimmer funkar på hunden, men för at träna hunden vid klippning så kan du först vänja vid ljudet och låta maskinen bara vara på i närheten av hunden och belöna, sen gå vidare med att hålla trimmern med "avigsidan" (den sida som inte klipper) mot hunden och belöna. När hunden fixar det kan du prova klippa försiktigt och belöna så att hunden tycker att det är en behaglig stund. Det är nog inte många hundar som bara accepterar att man går "rakt på" och klipper pälsen med maksin om den inte fått "känna in" maskinen först.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
913
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 671
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden