Rädd för hästen efter 2 månader...

Sv: Rädd för hästen efter 2 månader...

Madam studsade ju också omkring och pep i ren livsglädje innan vi kom igång och hade jag sadel på så tittade hon ordentligt att jag trätt fötterna i stigbyglarna ordentligt innan hon körde en bockserie som skulle fått en känguru att bli grön av avund. Barbacka så for bara alla ben åt alla håll,,,,,,,,och gärna samtidigt medan hon pep och försökte hålla sig någotsånär i skinnet. :rofl:

Hon kunde hoppa jämfota rätt upp med alla fyra på kommando också, det var bara att säga "Studs". :p

Minns min gamla irländare.....

Hon var hela livet, hon blev 22 år, rent ut sagt F A S A N S F U L L att rida när hon skulle upp i kondition.... buurrrr.....

Dock lärde jag mej efter några år att ALDRIG låta henne gå ner i kondition.... Jag vågade helt enkelt inte.... trots att jag red in henne själv och hade henne nästan hela hennes liv.....

Hehe, det är en sån jag fått hem tror jag. Han är så überladdad just nu så det hoppar och studsar både fram och bak....speciellt när han inte får som han vill dvs älga iväg i 300 knyck. Kul kille! :D

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 771
Senast: AbCdE
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 915
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 740
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025