Råd och tips.. ( flytt)

V

vonx

Det är så att jag och min nu 2½ åriga som flyttade ifrån hans pappa när han var ca 1 år. För snart ett halv år sedan föll jag som en fura för en nya kille.
De senaste 4 månaderna har han "bott" hos oss trotts att han har ett hus. Nu har det kommit på tal att vi kanska skall flytta ihop. ( jag har tänkt på det man han tog upp det)

Klart som F**n man vill bo med den man älskar. Jah har aldrig kännt så här och han säger det samma.

Men frågan är.. eller frågorna:crazy:

hur skall man veta att tiden är inna, vi vill inte gå för fort fram med tanke på min son.

När det väl är dags, hur löser man allt? det skall gå smidigt för sonen ju.
Tänker även på det ekonomiska, ´Han har ju sina lån på huset, hur skall jag kunna göra rätt för mig??

Ja det är tusen frågor som snurrar i huvudet.

Någon annan som har varit i samma sits som jag och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Sv: Råd och tips.. ( flytt)

*puttar på*

ingen erfaren klok människa som kan hjälpa mig lite på vägen???

Sv: Råd och tips.. ( flytt)

Har ingen erfarenhet av situationen men tycker till ändå:D

Personligen tycker jag 6 månader är lite kort tid men det är ju olika från person till person.

Rent ekonomiskt tycker jag du borde betala hälften av räntekostnaderna men att han får amortera själv på lånen. Hade det varit en hyresrätt hade du ju betalt halva hyran och räntan är ju "hyran" på huset.
Vi gör så att vi räknar ihop alla räkningar varje månad och betalar hälften var, sätter även in lika mycket var på matkontot. Eftersom barnet inte är gemensamt kanske ni kan göra så att du betalar lite mer i matkostnad och står för de direkta kostnaderna för barnet (typ kläder).
Sen är det klart att din kille kan hjälpa till så mycket han vill men det kan vara bra att ha en grundplan så ni båda vet vad ni har att röra er med.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 216
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 370
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nångång i januari/februari 2023 så blev det väldigt blött i markerna där jag bor och översvämningar lite här och var. Jag läste...
Svar
5
· Visningar
369
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Passar inte med min hund :(
  • Freestyle och htm

Hästrelaterat

Omröstningar