S
sthlm23
Jag har inte barn själv men har funderat på en sak rätt länge, som har med barn att göra. Ofta kan jag i diverse medier se och läsa om barnfamiljernas problem med ekonomin etc. Det jag inte förstår är att folk överhuvudtaget skaffar barn om de inte innan detta står hyfsat stadigt ekonomiskt. Jag menar, t o m barnlösa jag fattar ju att barn kostar massor, är det verkligen så konstigt att om du inte hade det "fett" innan får det ännu mer knapert efter barnets tillkomst? Jag förstår inte varför alla ojar sig över barnfamiljers dåliga ekonomi, de har ju valt att ha det så!
Naturligtvis är inte ens ekonomiska förutsättningar statiska, och det kan ju inträffa händelser som kan rasera en familjs ekonomi totalt även om de hade det bra innan, men det är inte de familjerna jag huvudsakligen funderar kring, utan de som har en skral kassa innan de skaffar barn och gör det ändå, och sen klagar över hur lite pengar de har.
Hur ser ni på detta?
Naturligtvis är inte ens ekonomiska förutsättningar statiska, och det kan ju inträffa händelser som kan rasera en familjs ekonomi totalt även om de hade det bra innan, men det är inte de familjerna jag huvudsakligen funderar kring, utan de som har en skral kassa innan de skaffar barn och gör det ändå, och sen klagar över hur lite pengar de har.
Hur ser ni på detta?