Rå kycklingvinge till hunden?

aiquen

Trådstartare
Jag brukar regelbundet ge mina katter råa kycklingvingar och min hund ser alltid lika lidande ut när mumsbitarna landar på katternas tallrikar i stället för i hans skål. Jag har dock inte vågat ge honom någon vinge av rädsla för att han ska skada sig på dem eller sätta i halsen, för det är ju trots allt ganska små ben det handlar om. Men eftersom jag inte vet säkert så frågar jag här: är min rädsla befogad eller kan jag faktiskt testa att ge en kycklingvinge till hunden också?

Sv: Rå kycklingvinge till hunden?

Du kan ge en hel påse. :D

Men om du gör det, räkna med räser bajs. :D;)

Skämt åsido, ge en vinge, det är bara nyttigt!
Börja lite lätt med att ge rått, många hundar kan reagera starkt, så gör som vid foderbyte. :laugh:

Men du, hur tror du dom som utövar barf gör?;)
Inte ger dom kyckling till sina håriga fyrfotade vänner.
:D

Nej skulle int ege min hund rå kyckling.
Har hört att man inte ska ge saker på F till hundar rått eller något.

Möjligtvis om jag tog bort alla ben men tveksam på rått kött. Kanske klarar det men mina har dålig mage. Så jag ger dom mest torrfoder och levergodis. Så slipper jag hundar som har diarrer

Ojoj tråkig inställning.

F-ben är till lagade ben det handlar om.
Hur tror du vargar gör?
Ratar allt på F?
hehe, altså, när man tillagar benen blir de sköra och när de går av blir det vassa spetsar.
Men, med rått kött splittras inte benen på så vis.
Så det är helt lugnt att ge F-ben till en hund(katt) rått!
Och en hund(katt) är skapas för att äta rått kött!
Har du sett en Dingo med ett stormkök?

Haha, nej en hel påse är nog inte vad jag tänker börja med i så fall. ;) Snarare någon vinge då och då (när katterna får t.ex., så slipper han se så förbaskat lidande ut varje gång de får och inte han).

Men du, hur tror du dom som utövar barf gör?;)
Inte ger dom kyckling till sina håriga fyrfotade vänner. :D

Här hänger jag dock inte riktigt med alls?

Nej skulle int ege min hund rå kyckling.
Har hört att man inte ska ge saker på F till hundar rått eller något.

Möjligtvis om jag tog bort alla ben men tveksam på rått kött. Kanske klarar det men mina har dålig mage. Så jag ger dom mest torrfoder och levergodis. Så slipper jag hundar som har diarrer

Visst är det konstigt att folk säger att ge inte rått kött för det tål inte alla hundar. Men torrofder som egentligen är det onormala, det ska man ge ;) :D
Vänjer man hundar vid att få rått kött och råa ben mm, så tål de det lika bra som allt annat.
Mina får regelbundet med råa ben och rått kött också och inte blir det diareer av det, de är ju vana.

Rått kött och råa ben är ju egentligen det ultimata att ge hundarna och jag ger mina regelbundet och de är väl aldrig så bra i magarna, fina i hullet etc. som under hösten, när de i stort sett lever på endast färskt rått kött, fett och färska råa ben :)

KL

Tack för alla svar! Hunden fick en kycklingvinge nu i kväll och det var väl knappast någon större match precis (den var borta på en sekund ungefär ;)) men hunden såg nöjd ut i alla fall. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 794
H
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig fullkomligt som en idiot som gjort tvärtemot det jag hållt stenhårt på tills för några dagar...
Svar
16
· Visningar
3 510
Senast: Hjalti
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 347
Senast: Gnist
·
F
Hästvård Jag beslutade mig för att "rädda" ett 10-årigt varmblossto jag hittade hos en hästhandlare nyligen. Stoet i fråga följde mig som en hund...
2
Svar
22
· Visningar
2 575
Senast: FloJoSpin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka