R.I.P Mats

gul_zebra

Trådstartare
Vad iväg och avlivade Mats idag... Så nu är fotomodellen med modelltassarna borta... :(

DSC042481.jpg

DSC042541.jpg

06101312.jpg

R.I.P
Mats
0?.??.??-06.10.27

:cry:

Sv: R.I.P Mats

:cry: Lessen!

Det var ett par veckor sedan nu som vi tog bort vår sista gerbil (3 år plus). Väntar på nya bebisar, men det är så tomt så tomt......

Usch så är det alla helgona också snart, sätta lykta på graven (-arna) och det.....:cry:

Nej, vad tråkigt :( Vad var det med honom?

Hoppas jag inte stjäler tråden nu, men jag undrar över det skonsammaste sättet att avliva råtta. Hur gör man?

Jag är stenhård på att man ska gå till veterinären om det kan ske inom några timmar. Eller om man har bra kontakt med uppfödaren så att de kan avliva den med eter. Kan man inte komma till vet snabbt så måste man ju lösa de själv, och såklart finns tipps om det men det tror jag inte gulzebra vill ha i sin tråd. :eek:

Sov gott lille Mats:love:
Nu kan du springa omkring och leka med de andra råttorna.

:cry:

Han bodde ensam iom att han inte kunde flytta in hos grabbarna och mådde inte bra av det. Funderade på kastrering men så rog han på sig problem med luftvägarna, så det ihop med åldern (som jag inte vet, men antar var runt 1½-2 år om man jämför hans storlek med grabbarnas när han hittades) gjorde att det inte var värt ett försök, bättre för honom att somna in...

Spruta direkt i buken (de har inte så bra känsel där ska nämnas) med överdos av sömnmedel, sen en extra spruta direkt i hjärtat efteråt för säkerhets skull om man är osäker är det bästa tror jag, om man inte kan knäcka nacken eller så då för görs det rätt går det ju snabbare med mindre stress iaf.

Lejonflickan: Avlivningstips tycker jag vore rätt intressant faktiskt, om det nu är tillåtet iom att många ser det som stötande... men som du säger, inte här, inte för att jag skulle ta illa upp utan av respekt för Mats...

:cry: Lille Mats, så söt. Hoppas att han får det bra i paradiset

Liknande trådar

Mat Så jag har varit bortresta till och från under de senaste 3 veckorna. Har nu under kvällen hittat 3-4 kryp i skafferiet. Ser ut som små...
2
Svar
37
· Visningar
1 420
Senast: Badger
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 332
Senast: Badger
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
621
Senast: YlvaG
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 275
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar