Quarterhästar!

Sv: Quarterhästar!

Där är du ju! :D ...o här är jag!

Om inte ni värmänningar envisas med att kuta på semester o sånt trams bara för att det är jul så hade vi ju vetat om det kom lite fler quarterhästar till Värmland vid det här laget! :angel:

tackar för adressen! vilken gudomlig farfar min sötis har :love: han är jättefin! ska spara sidan så jag kan se bilder på honom ibland :angel:

så nu äntligen är tjejen hemma :D hon och min Fellow gick superbra ihop, för första gången i sitt liv var han den som hade högst rang så hon fick lite tjuvnyp i början. men efter en timma eller två så var dom "bästisar". dom stod och betade sida vid sida hela eftermiddagen! känns härligt! Tyvärr är hon inte mycket hanterad så hon tyckte att det var lite läskigt när man närmade sig (det är bara en enda person som har grejat med henne innan), men hon kommer ju att vänja sig!

Ja då är det det där med namnet. Jag tänkte på massa olika..(men alla börjar med dissy doc, precis som pappan)

Dissy Doc Red Beauty (pga fuxfärgen)
Dissy Doc Red dream
Dissy Doc Jamaica (gillar namnet jamaica, men det kanske inte passar så bra ihop med dissy doc!?)

Några andra förslag?? Vad tyckte ni om namnen?

Hej, tycker dina namn blir bra!
mer att välja på:
Dissy Doc Redneck
Docs Fox

Kanske kan du ta med något från mamman/morfar också?
Eller är hon väldigt lik just pappan bara?

Hoppas allt fortsätter gå bra!

Vad heter mamman då?
Här kommer några fler förslag:

Miss Dissy Doc
Docs Dissy Miss
Dissy Doc Dreamgirl
Sheza Dissy Doc
Red Dissy Remedy (kanske bättre på en hingst?)
Red Hot Jessie

Vad heter mamman då?
Här kommer några fler förslag:

Miss Dissy Doc
Docs Dissy Miss
Dissy Doc Dreamgirl
Sheza Dissy Doc
Red Dissy Remedy (kanske bättre på en hingst?)
Red Hot Jessie

Är inte "Sheza" ett annat släkte? Eller har jag fått det om bakfoten.. :confused:
Jag tyckte Miss Dissy Doc, Docs Dissy Miss, Dissy Doc Dreamgirl, Red Hot Jessie var riktigt bra namnförslag!

Har du inga bilder på underverket? :D

Jag tycker om namn som "flyter på" bra, typ Docs Dissy Miss.
Det var ett bra förslag tycker jag.

Min kompis häst heter Whata Whizable Miss, det är lite fränt :)

Kanske Docs Miss Redhead :angel:

Jag tycker om namn som "flyter på" bra, typ Docs Dissy Miss.
Det var ett bra förslag tycker jag.

Min kompis häst heter Whata Whizable Miss, det är lite fränt :)

Kanske Docs Miss Redhead :angel:

Känner också dom som har henne, eller aa, bekanta.
Whata Whizable Miz står i mitt stall, hos min tränare, på inridning.. I stockholm :D

Jepp, jag hörde så att hon står där nu :) Eller ja det är ju min kompis MAMMAS häst egentligen.

Och dom har ju fått lånat hem Mulan under tiden, kompis frågade om jag ville komma och rida på henne, jag tackade ja förståss så vi får ser hur det blir :D :banana: Inget man tackar nej till heller, jag har aldrig ridit western "på riktigt" och det är väl banne mig på tiden nu när jag tänker köpa ny häst o allt :o

Senast ändrad av en moderator:

Nu var ju inte frågan till mig, men :angel:

Jepp det är det. Jag känner inte henne dock har bara träffat henne en gång för typ 2 år sen :p

Senast ändrad av en moderator:

åh det var fina namn allihop :) Jag gillar ju namnet Jamaica så det får nog bli "Miss Dissy Doc Jamaica"!! Tog det förslaget från dej ;) Det namnet passar bra på henne, med färgen och allt!

Sidekick: nej tyvärr har jag inga bilder än. Min kamera är kass. Men ska försöka ta några bra och försöka lägga in dom här så ni får se henne :love:
bara det att jag är fullständigt oteknisk så jag vet inte hur man lägger in bilder här :rofl: är det svårt?

ELLER.. ;) Dissys Jamaica Doc. Finare tycker jag :angel: Fyra namn kanske kan bli lite mycket?

Alltså det finns hur många kombinationer som helst!

Vad många bra förslag du fått!
Här kommer några till:

Doc´s miss Jamaica
Miss Dissy Jamica (tycker det blir för mycket med "doc" också)
Jam(ica) doc dissy

Liknande trådar

Western Och börja med western i denna sekund om jag hade fått en häst som denna...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 541
Senast: _busster_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII