QH fästen till rockarden

Beet

Trådstartare
Har ett QH sele och vill nu också sätta dit QH fästen på rockarden som köptes igår. Jag har inte kört på evigheter och har ingen som helst koll på marknaden. Finns det olika modeller av QH fästena? Vilka är i så fall bäst att köpa?
 
Jag försökte se idag vad det är för typ av fästen som kan tänkas behövas, men jag fick aldrig riktigt till det. Hur jag än försökte göra så skulle QH fästet som sitter på självs selet i så fall vridas bakåt en aning för att passa. Betyder det då att det kanske behövs ett lutande? Eller finns det rockarden det helt enkelt inte går att sätta dit QH fästen på... Det verkar liksom vara lättare sagt än gjort.

Förlåt för korkade frågor, men jag har som sagt ingen koll och vill att det såklart ska bli rätt.
 

Liknande trådar

Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
383
Senast: co-SMAD4
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
699
Senast: Angel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 492
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 196
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp