QH fästen till rockarden

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Beet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 249

Beet

Trådstartare
Har ett QH sele och vill nu också sätta dit QH fästen på rockarden som köptes igår. Jag har inte kört på evigheter och har ingen som helst koll på marknaden. Finns det olika modeller av QH fästena? Vilka är i så fall bäst att köpa?

Jag försökte se idag vad det är för typ av fästen som kan tänkas behövas, men jag fick aldrig riktigt till det. Hur jag än försökte göra så skulle QH fästet som sitter på självs selet i så fall vridas bakåt en aning för att passa. Betyder det då att det kanske behövs ett lutande? Eller finns det rockarden det helt enkelt inte går att sätta dit QH fästen på... Det verkar liksom vara lättare sagt än gjort.

Förlåt för korkade frågor, men jag har som sagt ingen koll och vill att det såklart ska bli rätt.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 188
Senast: MiniLi
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 672
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
760
Senast: Guldaskig
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka