Pappas fru gör tavlor av en del pussel. Tror hon använder sig av ett speciellt lim för pussel innan hon ramar in dem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pappas fru gör tavlor av en del pussel. Tror hon använder sig av ett speciellt lim för pussel innan hon ramar in dem.
Jag blir snudd på manisk på pussel när jag tillåter mig att börja på höstarna... Har helt snöat in på slottet Neuschwanstein och lägger bara undantagsvis andralag motvilligt andra motiv. Sedan tejpar och limmar jag pusslen och hänger upp i sovrummet. Är uppe i 19 färdiglagda upphängda pussel. Börjar bli fullt på väggarna...Den här sensommaren och hösten har jag börjat lägga pussel. Nu när hösten är här på riktigt och kvällarna är mörka och bäst spenderade inomhus så kan jag väl knappast vara ensam om pusslandet? Jag hoppas i alla fall inte det! Därför tänkte jag att vi som är pusselbitna kan ha en tråd där vi snackar allt som berör pussel.
Så berätta och dela med er! Hur många bitar har det perfekta pusslet? Ska det vara ett klottrigt eller cleant motiv? Svårt eller mysigt, eller en lagom blandning? Var handlar ni pussel? Någon tillverkare som har extra bra pussel?
Låt pusselläggandet börja!
Jag använder pussel lim på framsidan, det gör att bitarna sitter ihop ganska hyggligt. Sen köper jag en ram på tex Rusta (50x70 brukar passa 1000 bitars), sen vänder jag pusslet upp och ner och lägger på glaset så man får pusslets baksida upp. Lägger på ramens baksida och trycker ner fästgrejerna - klart!
Jag blir snudd på manisk på pussel när jag tillåter mig att börja på höstarna... Har helt snöat in på slottet Neuschwanstein och lägger bara undantagsvis andralag motvilligt andra motiv. Sedan tejpar och limmar jag pusslen och hänger upp i sovrummet. Är uppe i 19 färdiglagda upphängda pussel. Börjar bli fullt på väggarna...
Mestadels är det 1000 bitars, men även 500 och 1500 finns. Det börjar bli väldigt svårt att hitta begagnade pussel med "nya" vinklar. För givetvis måste varje pussel vara olika...
Världens vanligaste pusselmotiv...Vilken specifik insnöning!
Världens vanligaste pusselmotiv...
Plockar ihop och lägger undan. Livet är för kort för tråkiga pusselHur gör ni med pussel som inte känns roliga...? I väntan på det fina Alice i Underlandet, har vi börjat på ett Harry Potter-pussel som inte alls känns kul. Alla bitar samma blåbruna nyans och inga roliga detaljer FASTÄN lådan såg kul ut. Nu vill ingen lägga. River ni upp och packar undan ett sånt pussel, eller är det kutym att lägga klart det man påbörjat, hur trist det än är? Jag känner en viss press här.....
Har byggt det flera gånger.
Som stort HP-fan vill jag gärna se bild? Iaf på lådan?Hur gör ni med pussel som inte känns roliga...? I väntan på det fina Alice i Underlandet, har vi börjat på ett Harry Potter-pussel som inte alls känns kul. Alla bitar samma blåbruna nyans och inga roliga detaljer FASTÄN lådan såg kul ut. Nu vill ingen lägga. River ni upp och packar undan ett sånt pussel, eller är det kutym att lägga klart det man påbörjat, hur trist det än är? Jag känner en viss press här.....
Jag blir snudd på manisk på pussel när jag tillåter mig att börja på höstarna... Har helt snöat in på slottet Neuschwanstein och lägger bara undantagsvis andralag motvilligt andra motiv. Sedan tejpar och limmar jag pusslen och hänger upp i sovrummet. Är uppe i 19 färdiglagda upphängda pussel. Börjar bli fullt på väggarna...
Mestadels är det 1000 bitars, men även 500 och 1500 finns. Det börjar bli väldigt svårt att hitta begagnade pussel med "nya" vinklar. För givetvis måste varje pussel vara olika...
Ska försöka komma ihåg det i morgon!Kan man få se en bild av när pusslen sitter uppe på väggarna? Låter helt fantastiskt!