Pussas med öppen mun

MissFideli

Trådstartare
Jag blev moster i somras, till en alldeles underbar liten pojke :love:
Jag är dock usel på smått, men en sak har han fått mig att fundera på. Varför pussas alltid små barn med öppen mun?

Sv: Pussas med öppen mun

Gissar att det dels beror på reflexen att suga på saker och att de upptäcker världen med munnen så att säga. Precis som de undersöker sina händer, fötter och leksaker med munnen så undersöker de Moster med munnen :p

Precis, min lille är som en sugfisk :D Så fort något kommer emot honom så gapar han och sträcker fram huvudet, vovven brukar ofta passa på att tungkyssas med lillen :crazy:

Haha, samma med syrrans hundar! Lillen verkar älska att pussas med hundarna, han gapar gärna trots äcklig hundtunga i munnen :p

Jag tror att det helt enkelt bara blir så i början innan de har lärt sig att truta. Rätt mysigt med bebiskyssar tycker jag!:love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: gulakatten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 534
Senast: Cissi_ma
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar