"Puppy from hell"

Sv: "Puppy from hell"

Välkommen in i gänget!

Vet inte vad det är för typ av hund vi snackar om emn de bör ju inte som ovan skriver han någon betydelse.

Jag vet inte o mdet står i någon av mina trådar här men iv hade problem med kissande hundar i sägen först den äldsta som gjorde de vid 5-6 månaders ålder och samma sak med den lile som vi fick hem vid 5 månaders ålder vissade sig göra SAMMA SAK!!

jAG TÄNKTE GUD VILKEN OTUR HUR KAN MAN FÅ TVÅ SÅNA HUNDAR.
Snackade med uppfödare av rasen(siberian husky).
Beteende är tydligen vanligt inom rasen..nu säger jag inte att alla gör de(hörde alla de nu=)
Utan att det förekommer kanske stort.
Det konstiga var att de va nästan aldrig på min sida av sängen utan på min sambos sida=) hade en fördel där.


Jag kan säga som så att vi gjorde ingen speciellt mer än att vi spärade av till sovrummet ett tag..kanske inte så lätt för alla samt att vi tog den lile på bargärning några gånger.
Sen om vi snackar om att bitta sönder saker.
Jag kan göra en leksak på en hylla i köket som är njaa 2 meter upp den tar dom på 1 min...

De jag kan säga är KÄMPA PÅ...den äldsta killen tog 6 veckor att få rummsren och efter mycket tugg på listor sko ställ osv ..TROTS MYCKET aktivering(sambon och jag är idrottare bådda två).
Men om du har en korsning mellan husky-BC så har du verkligen fått en aktiv men mycket aktiv men säkerligen vacker Puppy from hell.

Lycka till
 
Sv: "Puppy from hell"

Det är ingen Husky/BC det är en schabrador (schäfer/labrador).

Tack för alla tips!


Aaricia : Jag ska prova dina tips! :bow:
 
Sv: "Puppy from hell"

Aha okej..;) Trodde du satt inne med nån intressant teori...
 
Sv: "Puppy from hell"

Det är just det, jag tror liksom inte att hundar gör saker i trots.

Visst kan hundar markera missnöje, med t ex att pinka på vissa ställen...Vi har ett "dött rådjur" som ligger på våran promenadväg..det är i stort sett uppätet men blod o päls å sånt ligger kvar...min kompis har 2 hundar varav en dominant tik...tiken ser platsen som HENNES o nåde den som bara tittar åt det hållet....en dag var jag ute ensam med mina hundar och min äldsta hane gick då fram till platsen ....och satte sig o SKET..värsta högen :rofl: :rofl: :rofl: , sen bara gick han därifrån :D
 
Sv: "Puppy from hell"

pinkande och skitande är en form av "avståndskontakt". hundar gör ibland så, när de inte vill konfronteras direkt med en annan hund. alltså pinkar/skiter och går därifrån. då kan den andra hunden gå fram och lukta och få fram info utan direkt kontakt. och det har inget med trots att göra.
 
Sv: "Puppy from hell"

Det är inte trots. Det är ett dominansbeteende som säger att du ska fan inte komma här och tala om för mig vad jag ska göra. Ranghävdande helt enkelt och har mycket lite med begreppet trots att göra. Det finns en och annan hund som ställt sig och pinkat på sin förare i det läget.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 198
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 719
Senast: Tualma
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 172
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp