Puppien!!!

pomelo

Trådstartare
Har varit och hälsat på valpisarna idag igen. :banana: Förra gången jag var där var de fyra veckor, nu var de sex och fulla av bus! Så underbara! :love: Bara två veckor kvar nu, längtar så jag håller på att dö!

Här kommer bilder på min lilla Polosas Lovely Leroy 5 veckor gammal:

leroy-k-b.gif
[/IMG]

leroy-h-b.gif
[/IMG]

Någon annan som har eller ska få pudelbebis??

Sv: Puppien!!!

aaaaaw! Jag trodde det blivit förbjudet att lägga ut valpbilder här!! :love: :love: Så söta!

Har ingen pudelbäbis själv... har inte ens en pudel... men ena hunden är kär i en pudel! :D

Va kommer det bli för "storlek" på honom?

En mellan pudel kommer det bli! Men han kommer bli en liten en (får vara mellan 35-45 cm ju). Är minst i sin kull. Blev kär i honom första gången jag var där, men jag "skulle ju inte" ha den minsta valpen...

Överlät mkt av valet av valp till uppfödaren, då hon ju träffar dem varje dag i två månader och jag bara tre gånger innan jag får hem den. Hon har ju bättre koll på deras olika personligheter. Och Leroy är den som har mest attityd av de fem, så både jag, uppfödaren, min sambo och hans son var överens om att det här var hunden för oss. Längtar så, ska bli superkul!! Kommer bli mkt jobb o slit..... :D

Här kommer en bild när han är fyra veckor och en på mamma Kayo: :love:

Valparna002.jpg
[/IMG]

Valparna007.jpg
[/IMG]

åå vad söt han var! jag har en pudelkille på 15 månader och jag tycker inte alls att det var så länge sedan han var en liten skrutt,usch vad tiden går fort!!!

Å vad kul, jag förstår exakt hur mycket du längtar! :D Tiden går såååå långsamt när man väntar på sin valp.

det är en dvärgpudelhane och han är brun.. har bild om du vill se....

Gud så söt :love: .

Har själv en storpudeltik på snart 5 år, som fick pudelbäbisar för ca 1 år sen, dom är ju så bedådrande söta :love:

Klart vi vill se bild!!! :bump:

En av våra bekanta dömde ut oss fullständigt när hon hörde att vi skulle köpa en PUDEL!! Huu! Min sambo blev riktigt förbannad och trött.. Vilka "vänner" man har. Hon hade inte ens några argument varför en pudel skulle vara fel, bara att hon blev rejält besviken på oss när vi skulle skaffa en "sån hund"... Där ser man hur mkt hon unnar oss...

Men...... vi är i alla fall jätte nöjda. Är överlycklig över att kunna få äga en hund eftersom min sambo är mer eller mindre allergisk..

tråkigt när ens vänner säger så när man är så glad att man ska köpa en valp...
min kusin och några vänner till mig tänkte likadant när jag berättade att jag skulle skaffa en pudel men när han väl kom hem och dom såg hur söt och underbar han var så kan även dom tänka sig att skaffa sig en pudelvalp.....

bilder på merlin: http://groups.msn.com/minvovvemerlin/shoebox.msnw.....

Fina bilder (lite stora bara :D) och framför allt fin hund! :love:
Jag blev taggad när hon sa så. Hon ska minsann får se på söt och trevlig hund, och så småningom riktigt lydig. Här ska jobbas... ;)

Har du ställt ut Merlin mkt? Hur har det gått?

ja dom blev stora men jag vet inte hur jag minskar ner dom :confused: ...
jag har ställt ut merlin ganska så mycket i år och det har gått kanonbra!
vi har nu 35 rosetter och tre stora pokaler och detta år är hans första tävlingsår :)
ska du ställa ut din vovve när han börjar få åldern inne?

Kommer säkert testa på det någon gång, men jag har egentligen inga såna ambitioner, mest för skojs skull...
Tror nog att uppfödaren mer än gärna hjälper mig med det! ;)

Ska dit igen på söndag och hälsa på. Längtar ju så.... :bump:
Och så ska jag kolla när uppfödaren klipper sin storpudel tik, ska bli kul! Förhoppningsvis lär man sig någonting. :D

oki det vet jag nog inte vilken det är min är från kenneln famous movistars i rättvik.... jag ska till hässleholm på utställning med min vovve nästa helg :)

Kul! Det ska pappan till leroy också. Om det inte hade varit för att jag får hem honom nästa helg (jiipiie! :banana: ) så hade jag nog åkt dit och spanat lite, tycker det är kul att bara gå runt och kika. Min uppfödare ska inte dit men hon skulle hjälpa till att ställa någon annans hund i växjö den 6 nov. Då kanske jag följer med och kollar.

Har ju förresten varit och hälsat på gullungen idag igen. Gud vad de växer, tycker han har blivit mkt större bara på en vecka. Just nu ser han ut som en liten ullboll :love:

Leroy005.jpg
[/IMG]

Leroy006.jpg
[/IMG]

Gullig eller vad!?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 807
Senast: fixi
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 306
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 561
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama